Trwa ładowanie...
d2xqs7l

Niemieckie autostrady będą płatne. Ustawa przegłosowana

d2xqs7l
d2xqs7l

*Rząd Niemiec przyjął projekt ustawy wprowadzającej od 2016 roku opłaty za przejazd po autostradach dla kierowców samochodów osobowych. Myto obciąży w rzeczywistości tylko kierowców z zagranicy, gdyż dla Niemców przewidziana jest pełna rekompensata. *

- Przyjęte rozwiązanie jest "sensowne, uczciwe i sprawiedliwe - powiedział minister transportu Alexander Dobrindt przedstawiając projekt na spotkaniu z dziennikarzami. Jak zaznaczył, budżet państwa liczy na wpływy w wysokości 500 mln euro rocznie. Dodatkowe środki mają zostać w całości przeznaczone na rozbudowę infrastruktury drogowej. Dobrindt podkreślił, że system opłat nie różni się od rozwiązań obowiązujących w krajach sąsiednich i jest zgodny z prawem unijnym. Wysokość opłaty rocznej waha się od 24 euro do 130 euro i zależy od pojemności silnika pojazdu oraz emisji spalin. Przewidziano także krótsze zezwolenia na przejazd - 10 dniowe za 10 euro i dwumiesięczne za 22 euro.

Ministerstwo transportu planowało początkowo wprowadzenie myta na wszystkich rodzajach dróg, jednak wycofało się z tego pomysłu pod wpływem protestów władz niemieckich landów graniczących z innymi krajami - Francją, Holandią, Polską i Czechami. Północna Nadrenia-Westfalia, Nadrenia-Palatynat, Saksonia i Brandenburgia obawiały się, że wprowadzenie opłat wpłynie niekorzystnie na mały ruch graniczny oraz odbije się negatywnie na turystyce i gospodarce tych regionów.

d2xqs7l

Zakończenie prac legislacyjnych nad projektem ustawy spodziewane jest w przyszłym roku. Dobrindt podkreślił, że celem jest uruchomienie systemu pobierania opłat od 1 stycznia 2016 roku. Aby zapobiec zarzutom o dyskryminację, za przejazd po autostradach mają płacić także obywatele Niemiec, jednak wnoszone przez nich opłaty będą odliczane od rocznego podatku od samochodu. Dobrindt zapewnił, że niemieccy kierowcy "nie zapłacą ani centa więcej".

Myto dla kierowców samochodów osobowych było jednym z głównych punktów wyborczego programu CSU. Kanclerz Angela Merkel i jej CDU oraz SPD były początkowo przeciwne, jednak w negocjacjach koalicyjnych ustąpiły partnerowi z Bawarii, który od zgody na swój plan uzależniał decyzję o wejściu do rządu.

Kierowcy samochodów ciężarowych płacą za przejazd po niemieckich autostradach od 2005 roku.

Źródło: PAP

ll/moto.wp.pl

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj