Jak wynika z zestawienia dotyczącego rynku niemieckiego, klienci nad Renem w większości preferują nowe auta utrzymane w stonowanym kolorze nadwozia. Najczęściej wybór kupujących pada na kolor czarny lub srebrny.
Niemiecki urząd rejestracyjny KBA przygotował ciekawy ranking rejestracji nowych aut pod kątem najpopularniejszych kolorów nadwozia. Okazuje się, że kierowcy nad Renem w większości wolą auta, które lakierem nie wyróżniają się na ulicy. To dlatego zdecydowanym liderem na liście są kolory czarny i szary/srebrny, których udział wynosi odpowiednio 31 proc. oraz 30,9 proc. (na podstawie danych za rok 2011).
Na pozycji trzeciej znajdują się natomiast auta białe (13 proc.). Na przestrzeni ostatnich lat jest to kolor zyskujący coraz większą popularność wśród klientów. To samo tyczy się też brązowego i jego różnych odcieni (aktualnie 6 proc. z 3,6 proc. na koniec roku 2010).
Ciekawie wyglądają też notowania takich kolorów jak np. czerwony. Jeszcze 20 lat temu udział aut z tak pomalowanym nadwoziem wynosił w Niemczech około 25 proc. Obecnie jest to wielkość rzędu 5,8 proc.
Niemieccy klienci najwidoczniej nie przepadają za rzucającymi się w oczy jaskrawymi kolorami takimi jak żółty i pomarańczowy, które podobnie jak wcześniej nie stanowią znaczącej części rynku.
(źródło: Samar)