Nie tylko w teren: 10 najlepszych motocykli i quadów

None

Obraz

/ 10KTM 690 Enduro

Obraz
© Piotr Mokwiński

To motocykl dobry zarówno dla amatora, jak i profesjonalisty. Według zapewnień producenta, nadaje się idealnie w teren, jak i do codziennego użytku. Jednocylindrowy silnik (654 cm3), wyposażony we wtrysk paliwa generuje 63 KM przy 7500 obr/min i 64 Nm przy 6000 obr/min. Po założeniu terenowego ogumienia, bez obaw można nim zjechać z utwardzonych szlaków. Cena: 30 900 zł.

/ 10KTM 65 SX

Obraz
© Piotr Mokwiński

Idealny sprzęt dla początkujących, małych miłośników sztuki motocrossowej. Niewielkie gabaryty, skromny silnik o pojemności 64,9 cm3 ze sprzęgłem hydraulicznym i 6-stopniową przekładnią oraz zawieszenie typu Upside-Down w zupełności wystarczą do postawienia pierwszych kroków w terenie. Produkt przeznaczono dla motocyklistów w przedziale wiekowym 6-9 lat. Cena: ok. 15 000 zł.

/ 10Suzuki DR-Z 125 L

Obraz
© Piotr Mokwiński

Bezkompromisowy cross, który niczego nie udaje. Jego niewielka pojemność i stricte off-roadowy charakter sprawiają, że można go uznać za w pełni wartościowy terenowy jednoślad. Czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik rozwija 9,8 KM przy 8000 obr./min. Przy wadze 89 kilogramów i cenie niecałych 11 tysięcy zł, idealnie nadaje się na pierwszy rasowy cross. Świetne uzupełnienie między „pięćdziesiątką” a większymi maszynami.

/ 10BMW R 1200 GS

Obraz
© Piotr Mokwiński

Największe i jedno z najdroższych enduro. Znaczna masa (199 kg) czyni ten pojazd po prostu nieporęcznym w mieście i idealnym na długie wyprawy. Niestraszne mu nieutwardzone drogi i praca w niekorzystnych warunkach. Dwucylindrowy, zasilany wtryskiem paliwa bokser, to majstersztyk bawarskiej myśli technicznej. 105 KM i 115 Nm zadowolą nawet największych malkontentów. Jedynie cena może skutecznie odstraszyć: ponad 70 tys. zł.

/ 10Yamaha Grizzly

Obraz
© Piotr Mokwiński

To nic innego, jak niewinnie wyglądający potwór. Dwa nieśmiało patrzące ślepia, skutecznie skrywają potencjał drzemiący w tym czterokołowcu. Pełna gama silników, którą otwiera skromny 125 cm3, zaś wieńczy 700 cm3. Ogromne możliwości przeprawowe, swoboda przełączania napędu z dwóch na cztery koła i niesamowita wytrzymałość na długotrwałą pracę w najcięższych warunkach, czynią tego quada liderem w swojej klasie. Cena najsłabszej wersji to 15 900 zł, zaś najdroższej - niewiele ponad 41 000 zł.

/ 10Yamaha XTZ 660 Tenere

Obraz
© Piotr Mokwiński

Typowe enduro o zwiększonych możliwościach terenowych. Czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 660 cm3 dysponuje mocą 48 KM i 58 Nm momentu obrotowego. Wytrzymała stalowa rama, 23-litrowy zbiornik paliwa, bogaty zestaw akcesoriów i świetna reputacja serii XT, doskonale sprawdzą się na dłuższych wycieczkach. Szkoda tylko, że jednostka napędowa ma tylko jeden cylinder. Cena: 33 500 zł.

/ 10Yamaha Raptor

Obraz
© Piotr Mokwiński

Dumny przedstawiciel sportowej klasy quadów. Pełen przekrój silników - jak w przypadku przeprawowych braci, znacznie rozszerza grono potencjalnych klientów. Warto zwrócić uwagę na najmocniejszą odmianę z sercem wprost z serii enduro XT. Jednostkę napędową delikatnie zmodernizowano, wyposażając ją w cylinder ze zwiększoną o 2 mm średnicą i nieco mniejszy moment obrotowy (55 Nm). Napęd na tylną oś, agresywna stylistyka, porywczy motor i bezcenna szansa wprawienia w zakłopotanie niejednego kierowcy mniejszych turystyków zachęca do kupna. Cena: od 10 500 do 37 900 zł.

/ 10Yamaha DT50 R

Obraz
© Piotr Mokwiński

Lekki, zwinny i niedrogi motorower, idealnie nadający się dla początkujących amatorów jazdy po bezdrożach. Dwusuwowy silnik, chłodzony cieczą rozwija moc jedynie 3 KM, jednak przy masie motocykla nie przekraczającej 100 kg da sobie radę z lekkim kierowcą. Nie wymaga prawa jazdy i kosztuje 13 500 zł.

/ 10Triumph Tiger

Obraz
© Piotr Mokwiński

Typowe turystyczne enduro z mocnym i elastycznym silnikiem. Jego uroda u wielu wywołuje zachwyt, choć poprzednia generacja - wręcz przeciwnie. Wygodna pozycja za kierownicą, harmonijna praca zawieszenia i niezła widoczność sprawdzają się na asfaltowych drogach. Mimo wysokiego prześwitu i osłony silnika, „tygrys” boi się zamoczyć łapki w błotku. Niestraszne mu będą jedynie leśne dukty. Świetne osiągi, coraz lepsza sieć serwisowa i rozsądna cena - 42 900 zł - zachęcają do kupna.

10 / 10Honda TRX 680 Rincon

Obraz
© Piotr Mokwiński

To jeden z mniejszych i najsłabszych quadów przeprawowych. Flagowy model japońskiego producenta dysponuje silnikiem o pojemności 675 cm3 i mocy zaledwie 33,3 KM, osiąganej przy 6000 obr/min. Dzięki temu, początkującym jeźdźcom jest w stanie wiele wybaczyć. Na całe szczęście nadrabia istotnym w terenie momentem obrotowym (50,1 Nm) i skuteczną, automatyczną skrzynią biegów. Mimo braku wspomagania, prowadzi się nad wyraz poręcznie. Cena: 37 900 zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła