Trwa ładowanie...
01-06-2009 21:04

Najszybsza w Polsce - Toyota Supra Turbo

Najszybsza w Polsce - Toyota Supra Turbo
d39vxfq
d39vxfq

Toyota Supra jest oficjalnie najmocniejszym i najszybszym samochodem w Polsce. Niedawno piekielny samochód przeszedł gruntowną modernizację.

Teraz wygląda nie gorzej, niż jeździ...

Determinacja właściciela pojazdu w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami mechaników została uwieńczona stworzeniem najmocniejszego bolidu w naszym kraju. Cały silnik został zbudowany w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin zamontowano jedną wielką turbinę o średnicy aż 10 cm!

d39vxfq

W 2006 roku samochód miał okazję przystąpić do próby bicia rekordu prędkości. Udało się. Bolid firmowany przez dział tuningu firmy JC Auto stał się oficjalnie najszybszym pojazdem w Polsce. Jego prędkościomierz wskazał ponad 400 km/h, a dokładny pomiar GPS-em Race Logic dał wynik 361,92 km/h.

W ramach ciekawostki można jeszcze wspomnieć, że sprint do „setki” trwa tylko 3 sekundy. Właściciel zachęcony sukcesem postanowił rozpocząć rozbudowę ulicznego potwora. W planie jest zbudowanie najszybszego auta ulicznego w Europie. Wstępne szacunki przewidują moc w graniach 1500 koni mechanicznych. Wielkie stado powinno umożliwić przekroczenie magicznych 400 km/h.

Podstawą będzie najszybsza Toyota w Europie. Wzorcem były bolidy zbudowane na bazie Supry startujące na japońskich torach w wyścigach JGTC. Kilkumiesięczne prace nad karbonowo - kevlarowym body kitem zaowocowały wyjątkową karoserią wykonaną przez firmę Neodesign, która dała możliwość zamontowania wyjątkowo szerokich, przygotowanych na zamówienie, amerykańskich kół CCW. Przednie felgi mają wymiary 20''x 11'', a tylne - 20''x 15''. O perfekcyjną trakcję zadbają opony Michelin Pilot Sport 2. Także ich wymiary budzą respekt. Przednie gumy mają rozmiar 295/25/ZR20, zaś o okiełznanie piekielnej mocy dbają gumowe walce 335/30/ZR20.

Karoseria bolidu została wykonana z karbonu oraz kevlaru, czyli tworzyw stosowanych w myśliwcach. Neodesign dołożył wszelkich starań aby aerodynamika odgrywała pierwszoplanową rolę, dlatego też projekt nie wszystkim może się podobać. Nie da się ukryć, że jest jedyny w swoim rodzaju.

d39vxfq

Wyjątkowa karoseria zasługuje na wyjątkowy lakier. Firma PPG zajęła się dobraniem unikalnego koloru do najszybszego samochodu w Polsce i miejmy nadzieję także w Europie. Nadwozie polakierowano dziesięciowarstwowym lakierem z dodatkiem xyralicu. Uzyskany efekt głębi oraz mieniącego się czerwonego xyralicu w strukturze lakieru szczególnie widoczny w słońcu, zapiera dech w piersiach. Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja 1250-konnego silnika w celu uzyskania jeszcze większej mocy.

Konsekwencją dużej turbiny jest spora turbodziura. W celu pozbycia się tej niedogodności wkrótce zostanie zamontowana nowa instalacja podtlenku azotu. Zmiany nie ominą układ korbowo-tłokowego. Nowy zestaw będzie wykonany z kutych elementów, które zwiększą pojemność silnika do 3,4 litra.

d39vxfq

Czy reszta podzespołów poradzi sobie z piekielną mocą? Nie powinno być z tym większych problemów. Supra już teraz jeździ z trzytarczowym sprzęgłem Exedy oraz gwintowanym zawieszeniem. Potwora trzyma w ryzach układ hamulcowy z 380-milimetrowymi tarczami oraz 12-tłoczkowymi zaciskami D2 Racing z przodu.

Pracą silnika zarządzają ostre wałki rozrządu oraz nowy komputer. Duża moc oznacza również dużą ilość ciepła. W celu usprawnienia jego oddawania do chłodnicy trafił dodatek Pro Blend, a kolektory wydechowe owinięto taśmą termoizolacyjną. Monitorowanie pracy 6-cylindrowgo potwora umożliwiają dodatkowe wskaźniki w kabinie. Pomyślano również o short-shifterze, który skrócił skoki lewarka zmiany biegów.

Ponieważ Supra będzie autem ulicznym nie sposób było zapomnieć o wygodzie kierowcy oraz pasażerów. W kabinie już wkrótce pojawi się instalacja car-audio o mocy 2000 W. Zostanie zostawiona z multimedialną jednostką centralną z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy, a z nich do głośników. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.

Całość ma się doskonale prezentować dzięki nowej tapicerce. Skóra oraz alcantara znajdzie się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej. Prace potrwają do zimy. W przyszłym sezonie wyścigów na ¼ mili możemy więc spodziewać się nie tylko piekielnie szybkiego, ale i bardzo efektownego auta.

Łukasz Szewczyk
zdjęcia: JC Auto

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj