Najszybsza w Polsce - Toyota Supra Turbo

Obraz

Toyota Supra jest oficjalnie najmocniejszym i najszybszym samochodem w Polsce. Niedawno piekielny samochód przeszedł gruntowną modernizację.

Obraz

Teraz wygląda nie gorzej, niż jeździ...

Determinacja właściciela pojazdu w połączeniu z wiedzą i umiejętnościami mechaników została uwieńczona stworzeniem najmocniejszego bolidu w naszym kraju. Cały silnik został zbudowany w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin zamontowano jedną wielką turbinę o średnicy aż 10 cm!

W 2006 roku samochód miał okazję przystąpić do próby bicia rekordu prędkości. Udało się. Bolid firmowany przez dział tuningu firmy JC Auto stał się oficjalnie najszybszym pojazdem w Polsce. Jego prędkościomierz wskazał ponad 400 km/h, a dokładny pomiar GPS-em Race Logic dał wynik 361,92 km/h.

Obraz

W ramach ciekawostki można jeszcze wspomnieć, że sprint do „setki” trwa tylko 3 sekundy. Właściciel zachęcony sukcesem postanowił rozpocząć rozbudowę ulicznego potwora. W planie jest zbudowanie najszybszego auta ulicznego w Europie. Wstępne szacunki przewidują moc w graniach 1500 koni mechanicznych. Wielkie stado powinno umożliwić przekroczenie magicznych 400 km/h.

Podstawą będzie najszybsza Toyota w Europie. Wzorcem były bolidy zbudowane na bazie Supry startujące na japońskich torach w wyścigach JGTC. Kilkumiesięczne prace nad karbonowo - kevlarowym body kitem zaowocowały wyjątkową karoserią wykonaną przez firmę Neodesign, która dała możliwość zamontowania wyjątkowo szerokich, przygotowanych na zamówienie, amerykańskich kół CCW. Przednie felgi mają wymiary 20''x 11'', a tylne - 20''x 15''. O perfekcyjną trakcję zadbają opony Michelin Pilot Sport 2. Także ich wymiary budzą respekt. Przednie gumy mają rozmiar 295/25/ZR20, zaś o okiełznanie piekielnej mocy dbają gumowe walce 335/30/ZR20.

Obraz

Karoseria bolidu została wykonana z karbonu oraz kevlaru, czyli tworzyw stosowanych w myśliwcach. Neodesign dołożył wszelkich starań aby aerodynamika odgrywała pierwszoplanową rolę, dlatego też projekt nie wszystkim może się podobać. Nie da się ukryć, że jest jedyny w swoim rodzaju.

Wyjątkowa karoseria zasługuje na wyjątkowy lakier. Firma PPG zajęła się dobraniem unikalnego koloru do najszybszego samochodu w Polsce i miejmy nadzieję także w Europie. Nadwozie polakierowano dziesięciowarstwowym lakierem z dodatkiem xyralicu. Uzyskany efekt głębi oraz mieniącego się czerwonego xyralicu w strukturze lakieru szczególnie widoczny w słońcu, zapiera dech w piersiach. Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja 1250-konnego silnika w celu uzyskania jeszcze większej mocy.

Obraz

Konsekwencją dużej turbiny jest spora turbodziura. W celu pozbycia się tej niedogodności wkrótce zostanie zamontowana nowa instalacja podtlenku azotu. Zmiany nie ominą układ korbowo-tłokowego. Nowy zestaw będzie wykonany z kutych elementów, które zwiększą pojemność silnika do 3,4 litra.

Czy reszta podzespołów poradzi sobie z piekielną mocą? Nie powinno być z tym większych problemów. Supra już teraz jeździ z trzytarczowym sprzęgłem Exedy oraz gwintowanym zawieszeniem. Potwora trzyma w ryzach układ hamulcowy z 380-milimetrowymi tarczami oraz 12-tłoczkowymi zaciskami D2 Racing z przodu.

Pracą silnika zarządzają ostre wałki rozrządu oraz nowy komputer. Duża moc oznacza również dużą ilość ciepła. W celu usprawnienia jego oddawania do chłodnicy trafił dodatek Pro Blend, a kolektory wydechowe owinięto taśmą termoizolacyjną. Monitorowanie pracy 6-cylindrowgo potwora umożliwiają dodatkowe wskaźniki w kabinie. Pomyślano również o short-shifterze, który skrócił skoki lewarka zmiany biegów.

Obraz

Ponieważ Supra będzie autem ulicznym nie sposób było zapomnieć o wygodzie kierowcy oraz pasażerów. W kabinie już wkrótce pojawi się instalacja car-audio o mocy 2000 W. Zostanie zostawiona z multimedialną jednostką centralną z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy, a z nich do głośników. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.

Całość ma się doskonale prezentować dzięki nowej tapicerce. Skóra oraz alcantara znajdzie się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej. Prace potrwają do zimy. W przyszłym sezonie wyścigów na ¼ mili możemy więc spodziewać się nie tylko piekielnie szybkiego, ale i bardzo efektownego auta.

Łukasz Szewczyk
zdjęcia: JC Auto

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy