Najpiękniejszy samochód 2015 roku: 7 finalistów
W konkursie na najpiękniejsze auto roku 2015 do finałowej siódemki dostały się aż 4 crossovery. To znak czasów: właśnie takich samochodów poszukują dziś Europejczycy, w tym Polacy. Organizator - Francuzi z Festival Automobile International - informuje, że rozstrzygnięcie nastąpi już na początku stycznia. Którego z finalistów wybralibyście na numer 1?
Infiniti Q30
Zgrabny i drapieżny: tak najkrócej można opisać japońskiego crossovera. Na dodatek kompaktowy, a to jest dziś w cenie. Infiniti Q30 nie tylko dobrze wygląda, ale ma też - tradycyjnie dla tego producenta - mocne motory. Nie jest autem, które byłoby w stanie zagrozić niemieckim dominatorom, ale jako propozycja dla osób chcących się wyróżnić sprawdzi się doskonale.
Mercedes Klasy C Coupe
Klasa C jako konkurent do tytułu najpiękniejszego auta roku? Brzmi to troszkę jak żart, ale mówimy tutaj o nadwoziu coupe, na bazie Klasy C. Wówczas okazuje się, że Niemcy postarali się bardziej i zaprojektowali samochód w eleganckim stylu. Odbyło się to kosztem przestronności, ale dla tych, którzy nie zwracają na nią aż tak wielkiej uwagi, to zdecydowanie propozycja godna uwagi.
Mini Clubman
Jedni twierdzą, że każde Mini mogłoby stawać w szranki w konkursach piękności. Inni będą bronić opinii przeciwnej, że ładny jest wyłącznie Cooper. Nie rozstrzygniemy tutaj sporu, czy Clubman ma wystarczająco dużo genów podobającego się większości oryginału. Zrobią to głosujący w plebiscycie.
Jaguar F-Pace
Brytyjczycy włączają się do walki o zamożnych klientów, którzy wcale nie chcą mieć ogromnego, ale raczej poręcznego SUV-a. Robią to dość późno, bo konkurencja ma podobne crossovery od lat. F-Pace, pokazany w Detroit na początku 2015 roku, trafi do sprzedaży na początku 2016. Czy jest ładniejszy od Macana? Zdecydują klienci: portfelami.
Mazda CX-3
Zgrabny crossover Japończyków sprzedaje się jak świeże bułeczki. Zaskakująca jest jednak decyzja jury, by wyróżnić to akurat auto, skoro wpisuje się ono w całą linię Mazdy, zapoczątkowaną modelem 6. Kodo - bo tak nazywa się "język" wzornictwa Mazdy - ma się jak widać dobrze.
Renault Talisman
Chyba najbardziej zaskakujący wybór jury konkursu. To nie jest z pewnością brzydki samochód. Krytycy zarzucili jednak Talismanowi zbytnie podobieństwo do głównego konkurenta - Volkswagena Passata. Padały także głosy, że Talisman jest autem, który nie ma nic wspólnego z francuskim wzornictwem, a jego konserwatywna linia nie pasuje do samego koncernu Renault.
Mercedes GLC
W Stuttgarcie musiała zapaść decyzja o produkcji tego typu samochodu. Crossovery, zwłaszcza mające sportową, drapieżną sylwetkę, są najszybciej rosnącym segmentem rynku. Wszyscy, którzy chcą mieć auto, chcą by miało ono właśnie takie nadwozie. GLC jest bardziej konserwatywny niż konkurencyjne auta, zwłaszcza japońskie. Ale prawdopodobnie, to właśnie w tym tkwi jego siła.
Głosować można poprzez stronę http://plusbellevoituredelannee.tf1.fr/. Niestety, została ona przygotowana jedynie w języku francuskim.