WAŻNE
TERAZ

Głosowanie za odrzuceniem prezydenckiego weta. Marszałek o dacie

Najoszczędniejsze samochody na rynku

Producenci coraz większą wagę przywiązują do niskiego zużycia paliwa swoich modeli i obecnie możemy kupić samochody z konwencjonalnym napędem, które są równie ekonomiczne, co hybrydy.

Obraz
Źródło zdjęć: © East News/Piotr Jedzura/reporter

/ 11Im mniej, tym lepiej

Obraz
© East News/Piotr Jedzura/reporter

Producenci dużą wagę przywiązują do niskiego zużycia paliwa swoich modeli i obecnie możemy kupić samochody z konwencjonalnym napędem, które są równie ekonomiczne, co hybrydy.

Pamiętacie Volkswagena Lupo 3L? Ten miejski samochodzik miał zużywać średnio 3 l oleju napędowego na 100 km i jego premierze towarzyszyło sporo emocji. Wiele się jednak zmieniło od 1999 roku, kiedy ten model debiutował. Obecnie prawodawstwo unijne wymusza na producentach samochodów prawdziwie drakońskie normy emisji spalin, co sprawia, że wiele zwykłych samochodów również może pochwalić się zużyciem paliwa z trójką z przodu.

Nie mówimy tutaj bynajmniej o autach z napędem hybrydowym, ale takich, które napędza zupełnie konwencjonalny diesel. Modeli o średnim spalaniu poniżej 4 l/100 km jest obecnie zaskakująco dużo na rynku. Przykładowo Volkswagen Golf 1.6 TDI (105 KM) zużywa jedynie 3,8 l/100 km. Tyle samo potrzebuje duży i ciężki Opel Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX (136 KM). To mniej, niż synonim oszczędności, hybrydowa Toyota Prius, której średnie spalanie wynosi 3,9 l/100 km. Ani Golf, ani Insignia nie trafiły jednak do naszego zestawienia, ponieważ są zbyt... paliwożerne.

/ 1110. Skoda Fabia 1.4 TDI (105 KM) - 3,6 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Skoda oferuje w Fabii całkiem mocny silnik, dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h trwa 10,1 s), a do tego niskie spalanie.

/ 119. Nissan Pulsar 1.5 dCi (110 KM) - 3,6 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

110 KM w kompakcie w zupełności wystarcza większości osób, podobnie jak przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 s. Pomimo tego spalanie jak takie, jak w przypadku wcześniejszego auta o mniejszych gabarytach i słabszym silniku.

/ 118. Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi (99 KM) - 3,5 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Cactus jest bardzo lekkim samochodem, co może tłumaczyć jego wyjątkowo niskie zużycia paliwa, które udało się uzyskać pomimo wysokiego nadwozia. Osiągi też bardzo przyzwoite - przyspieszenie 0-100 km/h w 10,7 s.

/ 117. Renault Megane 1.5 dCi (110 KM) - 3,5 l

Obraz
© Materiały prasowe

Ten sam silnik co w Pulsarze, nieco gorsze osiągi (0-100 km/h w 12,4 s), ale spalanie odrobinę niższe.

/ 116. Skoda Octavia 1.6 TDI (110 KM) Greenline - 3,5 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Octavia przez swoje wymiary bywa czasem traktowana jako auto klasy średniej. Jest też szybsza od dwóch poprzednich modeli (0-100 km/h w 10,6 s), a mimo tego spala równie mało.

/ 115. Mini One 1.5 D (95 KM) - 3.4 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Podstawowa, wysokoprężna odmiana Mini nie zapewnia, co prawda, wyjątkowych osiągów (przyspieszenie do 100 km/h w 11 s), ale za to jest niezwykle oszczędna.

/ 114. Volkswagen Polo 1.4 TDI (90 KM) - 3,4 l/100km

Obraz
© Materiały prasowe

Równie oszczędne co Mini, ale za to odrobinę szybsze - przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 s.

/ 113. Hyundai i20 1.1 CRDi (75 KM) - 3,3 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Druga generacja modelu i20 zaskakuje wyjątkowo niskim spalaniem. Niestety, przełożyło się to na marne osiągi - rozpędzanie do 100 km/h trwa 16 s.

10 / 112. Renault Clio 1.5 dCi (75/90 KM) - 3,3 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Obydwie wersje Clio wyróżniają się takim samym, bardzo małym, zużyciem paliwa. Przyspieszają one do 100 km/h w odpowiednio 14 i 12 s.

11 / 111. Opel Corsa 1.3 CDTI (95 KM) - 3,3 l/100 km

Obraz
© Materiały prasowe

Najnowsza Corsa zostaje zwycięzcą naszego porównania - spala wyjątkowo mało, a przy tym oferuje najlepsze osiągi (0-100 km/h w 11,9 s) wśród aut zużywających średnio 3,3 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka