Najoszczędniejsze limuzyny. Wyniki testów „What Car?”

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik

/ 88. Mercedes Klasy S 350d

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody segmentu E i F są obiektem marzeń wielu zmotoryzowanych. Dla większości kierowców ich zakup pozostaje poza zasięgiem możliwości finansowych, ale to samo nie musi dotyczyć spalania. Brytyjski „What Car?” opublikował dane dotyczące rzeczywistego spalania limuzyn. Na kolejnych slajdach przedstawiamy najbardziej oszczędne z nich.

Przedstawione w zestawieniu dane o spalaniu pochodzą z laboratoryjnych testów, ale są one przeprowadzane według innego scenariusza niż obowiązujący dziś w Europie cykl NEDC. Zdaniem „What Car?” jest on zdecydowanie bliższy realnemu użytkowaniu samochodu niż NEDC. Ten ostatni jest już mocno skompromitowany. Dość powiedzieć, że w 2016 roku średnie odstępstwo powstających w oparciu o NEDC katalogowych danych o spalaniu od rzeczywistej konsumpcji w ruchu ulicznym wyniosło w Europie 43 proc.

Na ósmym miejscu rankingu znalazł się flagowiec Mercedesa w wersji 350d. W testach „What Car?” samochód spalił średnio 8 l oleju napędowego na 100 km. Jednostka w układzie V6 ma pojemność 3,0 l i oferuje 258 KM mocy, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s oraz maksymalną prędkość 250 km/h. W Polsce Mercedes Klasy S 350d z podstawowym wyposażeniem kosztuje 377 tys. zł.

/ 87. Jaguar XF 3,0 V6 diesel

Obraz
© Materiały prasowe

Propozycja brytyjskiej marki nie tylko interesująco wygląda, ale też potrafi obchodzić się ostrożnie z portfelem właściciela. Średnie spalanie na poziomie 7,4 l/100 km nie daje powodów do narzekań. Silnik o mocy 300 KM pozwala na przyspieszanie do 100 km/h w niespełna 6 sekund i rozpędzenie się do 250 km/h. Samochód w tej odmianie nie jest dostępny w Polsce. XF z mniejszym, dwulitrowym dieslem o mocy 180 KM kosztuje u nas 211,4 tys. zł.

/ 86. Volvo S90 D4

Obraz
© Materiały prasowe

Nowa rodzina samochodów dla najbardziej wymagających spod znaku szwedzkiego Volvo to ciekawa propozycja dla entuzjastów minimalistycznej elegancji ceniących bezpieczeństwo. Jak się okazuje, właścicielom modelu V90 nie grozi skruszenie młotem Thora domowego budżetu. Samochód z dwulitrowym dieslem o mocy 190 KM pali średnio 7,1 l oleju napędowego na 100 km. Auto rozpędza się do 230 km/h, a pierwszą „setkę” na liczniku zobaczyć można po upływie 8,2 s. S90 D4 kosztuje co najmniej 202,3 tys. zł.

/ 85. Audi A4 2,0 TDI 190

Obraz
© Materiały prasowe

Średnie spalanie na poziomie 4,73 l /100 km to wynik jednego z dwóch w zestawieniu samochodów segmentu D - Audi A4. Diesel w mocniejszej wersji oferuje moc 190 KM, maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 s i maksymalną prędkość 240 km/h. Cennik A4 z tym silnikiem rozpoczyna się w Polsce kwotą 165,2 tys. zł.

/ 84. BMW serii 5 520d

Obraz
© Materiały prasowe

Samochody bawarskiej marki znane są ze swojego zacięcia sportowego. Okazuje się jednak, że „piątka” potrafi być również oszczędna. Średnie spalanie tego modelu wyniosło 6,7 l/100 km. Dwulitrowy diesel osiąga moc 190 KM i moment obrotowy równy 400 Nm. Samochód w tej konfiguracji rozpędza się do 238 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km.h w 7,7 s. Cennik samochodu rozpoczyna się kwotą 209,3 tys. zł.

/ 83. Mercedes Klasy E 220 d

Obraz
© Materiały prasowe

Wynikiem 6,3 l/100 km miejsce na najniższym stopniu podium zapewnił sobie Mercedes Klasy E. Limuzyna wyposażona w silnik o pojemności 2,1 l i mocy 150 KM oferuje przyspieszenie do 100 km/h w 8,4 s. Cena samochodu w podstawowym wyposażeniu to 185,2 tys. zł.

/ 82. Alfa Romeo Giulia 2,2D 180

Obraz
© Materiały prasowe

Najmniejsza w stawce Alfa Romeo jest nowym graczem w gronie samochodów premium. Ma się jednak czym pochwalić. Średnie spalanie na poziomie 6,2 l/100 km przy mocy 180 KM, maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 380 Nm, przyspieszeniu do 100 km/h w 7,2 s oraz maksymalnej prędkości 230 km/h to dobry wynik. Cena takiej Giulii to przynajmniej 153,3 tys. zł.

/ 81. Skoda Superb 2,0 TDI 150

Obraz
© Materiały prasowe

Czeska limuzyna zawieszona pomiędzy segmentem D i E przez lata zdobyła sobie wielu zwolenników. Niskie spalanie z pewnością nie sprawi, że teraz będzie ich mniej. W teście „What Car?” Superb spalił średnio 5,9 l oleju napędowego na 100 km. Superb z dwulitrowym silnikiem o mocy 150 KM przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s i kosztuje co najmniej 108 260 zł.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła