Najlepsze letnie opony według Tyre Reviews. Wyniki są inne niż w ADAC

Które opony będą najlepsze na lato? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, a kolejne testy przynoszą nie tylko odpowiedzi, ale też pytania. Sprawdzimy więc, jak wyniki brytyjskiego Tyre Reviews mają się do rezultatów ADAC. Nie zabraknie niespodzianek.

Nowe oponyZimowe opony niebawem zmienimy na letnie
Źródło zdjęć: © WP | Marcin Łobodziński
Tomasz Budzik

/ 8Najlepsze letnie opony według Tyre Reviews. Wyniki są inne niż w ADAC

Nowe opony
Zimowe opony niebawem zmienimy na letnie © WP | Marcin Łobodziński

/ 8Nie tylko naklejka

Nowy i stary wzór etykiety informacyjnej na opony
Nowy i stary wzór etykiety informacyjnej na opony © Materiały prasowe | Parlament Europejski

Najbardziej oczywistym źródłem wiedzy na temat opon, których zakup się rozważa, jest oczywiście nalepka informacyjna. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej znajdziemy tam informację na temat przyczepności opony na mokrej nawierzchni, oporów toczenia i generowanego hałasu. Nie każdemu taka garść informacji jednak wystarcza.

Na naklejce nie znajdziemy choćby ani wzmianki na temat odporności opony na aquaplaning, czyli sytuację, w czasie której podczas szybkiej jazdy na pokrytym wodą asfalcie tracimy sterowność.

To właśnie ze względu na te braki dużym zainteresowaniem kierowców cieszą się wciąż niezależne testy opon. W najnowszym brytyjski Tyre Reviews sprawdził 13 modeli ogumienia w rozmiarze 205/55 R16 V. Opony testowane były w różnorodnych warunkach za pomocą popularnego modelu samochodu – volkswagena golfa. Wyniki mogą zaskoczyć – szczególnie jeśli zestawimy je z rezultatami Niemców. Oto wyniki brytyjskiego testu – od najlepszej do najsłabiej ocenionej opony.

/ 8Continental PremiumContact 7

Continental PremiumContact 7
Continental PremiumContact 7 © Materiały prasowe | Continental

Najwyżej oceniona przez Tyre Reviews opona Continentala zdeklasowała rywali w hamowaniu na suchej i mokrej nawierzchni, subiektywnych odczuciach dotyczących prowadzenia na suchym i mokrym asfalcie, a także w jeździe na mokrej nawierzchni po okręgu. Zawiodła natomiast pod względem oporów toczenia (o 20 proc. gorzej niż najlepsza), aquaplaningu (11 proc. gorzej niż najlepsza) oraz ceny (najwyższa w stawce).

W teście ADAC brała udział opona Continental PremiumContact 6 i zajęła ona drugie miejsce. Można więc powiedzieć, że tu wyniki Brytyjczyków i Niemców są zbliżone.

/ 8Pirelli Cinturato P7 C2

Pirelli Cinturato P7 C2
Pirelli Cinturato P7 C2 © Materiały prasowe | Pirelli

Opona włoskiej marki wygrała jedynie konkurencję subiektywnych wrażeń z jazdy na mokrym asfalcie, ale pod względem hamowania i prowadzenia na suchej nawierzchni, a także prowadzenia na mokrej nie straciła do lidera nawet 2 proc., a pod względem hamowania na mokrym asfalcie mniej niż 5 proc. Atutem opony jest również niski hałas. Drugie miejsce opony Pirelli w rankingu Tyre Reviews ma się nijak do rezultatu, który ta opona uzyskała w teście ADAC. Niemcy sklasyfikowali ją na 17. miejscu na 50 modeli ogumienia biorących udział w teście. W teście ADAC Cinturato nie udało się nawet wyprzedzić Dębicy Presto HP2.

/ 8Bridgestone Turanza T005

Bridgestone Turanza T005
Bridgestone Turanza T005 © Materiały prasowe | Bridgestone

Najlepsza w dziedzinie oporów toczenia i bardzo dobra w hamowaniu na suchym asfalcie oraz jeździe po okręgu na mokrym asfalcie (w obydwu przypadkach strata do lidera mniejsza niż 1 proc.). Opona zawodzi w subiektywnych wrażeniach z prowadzenia na suchym asfalcie (strata 25 proc.), a także subiektywnych odczuciach z jazdy po mokrym asfalcie i aquaplaningu na łukach (w obydwu przypadkach 10 proc. straty do lidera).


W zestawieniu ADAC opona firmy Bridgestone zajęła 4. miejsce. Wyniki i w tym przypadku były więc niemal zbieżne.

/ 8Goodyear EfficientGrip Performance 2

Letnie opony
Letnie opony © Materiały prasowe | Goodyear

Opona wygrała w konkurencji prowadzenia na mokrej nawierzchni i zajęła drugie miejsce pod względem oporów toczenia, subiektywnego komfortu oraz jazdy po okręgu na mokrej nawierzchni. W kategorii prowadzenia na suchej nawierzchni wynik nie był nawet o 1 proc. gorszy od wyniku lidera. Opona zawiodła jednak nieco w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, w czym była o ponad 8 proc. gorsza od najlepszej opony w teście.


Goodyear EfficientGrip Performance 2 zwyciężył w teście ADAC, a języczkiem u wagi w niemieckim teście była niska tendencja do utraty bieżnika.

/ 8Michelin Primacy 4+

Michelin Primacy 4+
Michelin Primacy 4+ © Facebook | Michelin

Francuska opona w żadnej w kategorii nie wygrała, ale poniżej 5 proc. do lidera osiągnęła w hamowaniu na suchej nawierzchni i prowadzeniu na niej, hamowaniu na mokrej nawierzchni i prowadzeniu na niej, jeździe po okręgu na mokrej nawierzchni oraz aquaplaningu na prostej, a także pod względem generowanego hałasu. Najniższe wyniki – poza ceną – ogumienie osiągnęło w dziedzinie oporów toczenia (18 proc. straty) oraz subiektywnych wrażeń z prowadzenia na suchym asfalcie (15 proc. straty).


W zestawieniu ADAC opona Michelina zajęła 3. miejsce z przyzwoitymi wynikami na suchym i mokrym asfalcie oraz doskonałymi pod względem hałasu, zużycia opon i generowanego oporu. Pozycja w rankingu jest więc podobna, ale szczegóły oceny nieco się różnią.

/ 8Dalsze pozycje

Letnia opona
Letnia opona © WP | Tomasz Budzik

Na miejscach od 6. do 13. uplasowały się następujące opony:

  • Falken ZIEX ZE310 EcoRun
  • Hankook Ventus Prime 4
  • Kumho Ecsta HS52
  • Vredestein Ultrac
  • Toyo Proxes Comfort
  • GT Radial FE2
  • Nankang Econex NA1
  • Double Coin DC99

Sklasyfikowane przez Tyre Review na 6. miejscu opony Falkena zajęły tę samą pozycję w teście ADAC. Ogumienie firmy Hankook w niemieckim zestawieniu znalazło się zaś na dobrym 9. miejscu. Model marki Kumho w teście ADAC został sklasyfikowany o oczko wyżej niż Hankook. Opony Toyo Proxes Comfort w teście ADAC zajęły 14. miejsce – tylko o jedno wyżej niż opony Dębicy. Niemcy dość nisko ocenili opony GT Radial FE2. Zajęła ona 22. miejsce.

Można więc powiedzieć, że w zakresie kilku pierwszych miejsc zestawienia testy ADAC i Tyre Reviews wypadają w zbliżony sposób. Więcej różnic można dostrzec w przypadku opon mniej uznanych producentów. Wniosek jest prosty – oczekujesz ogumienia wysokiej jakości, przygotuj się na wydatki.

Wybrane dla Ciebie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie