Najlepsze europejskie kompakty
None
Mistrzowie niezawodności
Rankingi jakości i niezawodności samochodów oparte są zazwyczaj na badaniach niemieckich specjalistów takich jak DEKRA, TUV, czy ADAC. Dlatego tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej opiniom Francuzów. Tamtejszy magazyn "l'Automobile Magazine" opublikował niedawno wyniki testów jakość/niezawodność w segmencie aut kompaktowych.
Źródło: Samar
10. Volvo C30
Więcej krągłości, więcej kolorów i więcej silników - tak można w skrócie opisać zmiany, jakie zaszły w najnowszym Volvo C30. Szwedzki maluch lepiej też się prowadzi niż poprzednik. Ponadto najmocniejsza wersja z silnikiem T5 o mocy 230 KM sprawi, że ten typowo kobiecy samochód przypadnie do gustu również panom.
9. Toyota Auris
Auris to następca Toyoty Corolli. Ze swoją starszą siostrą łączy go zresztą wiele. Poza tym, że auto oparte jest na tej samej płycie podłogowej, może się też pochwalić legendarną już niezawodnością. Najnowszy model doczekał się delikatnego liftingu. Kompaktowa Toyota dostępna będzie także niedługo w wersji z hybrydowym układem napędowym.
8. Dacia Logan
Ten samochód z pewnością nikogo nie skusi wyglądem. Jednak najnowszy sedan Dacii ma inne zalety. Auto oferuje przede wszystkim bezkonkurencyjny stosunek ceny do walorów użytkowych, a także przestronne wnętrze. Ponadto, jak twierdzą Francuzi, Dacia gwarantuje solidność i zaskakująco wysoką niezawodność.
7. Audi A3
Nowe A3 wygląda klasycznie i niespecjalnie różni się od swojego poprzednika. Wewnątrz to, co znamy dobrze z Audi - jakość i użyteczność na najwyższym poziomie. Ponadto auto bardzo solidne. Francuzi przyznali "A-trójce" 16,5 pkt na 20 możliwych.
6. Ford Focus
Ford jest drugą co do popularności marką, po którą sięgają Europejczycy, a Focus to najczęściej kupowane auto tej marki na Starym Kontynencie. Samochód dobrze sobie radzi także w testach długodystansowych. Wysoką jakość i niezawodność Focusa tylko potwierdzają wyniki francuskiego rankingu.
5. Volkswagen Golf VI
Najsłynniejszy hatchback produkowany jest nieprzerwanie od 1974 roku. Wtedy to koncern Volkswagena postanowił zastąpić Garbusa nowoczesnym, jak na tamte czasy - Golfem I. Szósty Golf nie zrywa więzów rodzinnych, nawiązując stylem do poprzedniego modelu, a przy tym demonstruje pełną przynależność do nowej generacji. Jest zarazem ciekawszy i ostrzejszy.
4. BMW Serii 1
Kolejna niemiecka marka we francuskim rankingu nie powinna dziwić. BMW to w końcu samochody eleganckie i niezawodne. O tym drugim świadczy przede wszystkim zwycięstwo modelu 130i w teście długodystansowym magazynu Auto Bild. W swym końcowym raporcie zespół testujący podkreślił niezwykle wysoką jakość wykonania oraz niespotykaną bezawaryjność.
3. Renault Megane
Wygląd nowej "Meganki" to oczywiście kwestia gustu, ale trzeba przyznać, że wersja coupe przyciąga wzrok. Natomiast pięciodrzwiowy hatchback został w porównaniu do poprzedniego modelu ugrzeczniony. Niestety, dobrze wyglądający kształt nadwozia wiąże się z ograniczoną ilością miejsca nad głowami pasażerów na tylnych siedzeniach. Jednym z głównych konkurentów Renault Megane jest VW Golf VI. Jak pokazuje niniejszy ranking, przynajmniej we Francji, Renault wygrywa tą rywalizację.
2. Honda Civic
Właściciele nowego Civica mają powody do radości - ich auto mało traci na wartości, świetnie wygląda i się nie psuje. Pierwszy Civic wyjechał na ulice Japonii 36 lat temu. Po trzech latach produkcji auto kupiło już milion osób. A to był przecież dopiero początek. Do dzisiaj pojazd został zmodyfikowany aż osiem razy. Przez lata Civic urósł, utył i dojrzał. Nie stał się jednak ociężałym panem z mięśniem piwnym. Nabrał formy i siły, jakiej nie miał nigdy wcześniej.
1. Kia Cee'd
Trzy lata po premierze Kia Cee’d otrzymała nowy wizerunek. Co ważniejsze, zmieniła się też pod względem technicznym. To typowy facelifting, który ma odświeżyć model oferowany od 2007 roku. Ceed to także pierwszy model Kia, stworzony specjalnie dla europejskiego klienta w centrum projektowym w Russelsheim koło Frankfurtu i pierwszy koreański samochód, który zdobył pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.