Najczęściej złomowane auta 2009
None
Jakie modele najczęściej złomowali Niemcy
Niemcy w ubiegłym roku chętnie oddawali swoje auta na złom. Mogli w ten sposób skorzystać z rządowych premii w wysokości 2,5 tys. euro na zakup nowego lub jednorocznego auta. Na kolejnych stronach prezentujemy listę dziesięciu modeli, które w 2009 r. najczęściej oddawali na złom niemieccy kierowcy w ramach rządowych premii wrakowych. Źródło: Samar
10. Fiat Punto
Punto, jako następca Fiata Uno, produkowany jest już od 1993 r. Ten Fiat miał już swoje 3 odsłony, a w ostatnim czasie pojawiła się czwarta generacja - Evo. Używane Punto znalazło się na dziesiątym miejscu z 2,1 proc. udziałem wśród najchętniej złomowanych aut. Warto wspomnieć, że Nowe Punto znajduje się na siódmym miejscu najchętniej kupowanych samochodów na rynku niemieckim w 2009 r.
9. Renault Twingo
Twingo to najmniejsze auto francuskiego producenta, które zadebiutowało w 1993 r. Od tego czasu doczekało się tylko dwóch odsłon, ale co ciekawe małe Renault jest chętnie modyfikowane przez samochodowych tunerów. Na liście najczęściej złomowanych modeli, używane Twingo plasuje się na dziewiątym miejscu z udziałem w wysokości 2,3 proc.
8. Volkswagen Passat
Volkswagen Passat produkowany jest już od 1973 r. i stanowi najpopularniejsze auto niemieckiego producenta, a jego piąta generacja B5 (1996-2005) jest utożsamiana z niezawodnością. Mimo wszystko na rodzimym rynku używany Passat znajduje się na ósmym miejscu wśród najchętniej złomowanych aut z udziałem 2,7 proc.
7. Opel Vectra
Opel Vectra wraz z pojawieniem się na rynku w 1988 r. zastąpił inny popularny wówczas model - Asconę. Swego czasu Vectra, była najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie na europejskich rynkach. Używany Opel Vectra ma 2,9 proc. udział wśród najchętniej złomowanych aut w Niemczech.
6. Ford Escort
Ford Escort był produkowany od 1967 do 2000 r. W tym czasie miał aż siedem odsłon i był najlepiej sprzedającym się autem tej marki w Europie. Wśród modeli najchętniej złomowanych przez Niemców, używany Escort zajmuje szóstą pozycję z udziałem na poziomie 3 proc.
5. Ford Fiesta
Ten mały Ford, jakim jest Fiesta, produkowany jest od 1976 r. i nie tak dawno doczekał się swojej siódmej generacji. Używany Ford Fiesta jest piątym najchętniej złomowanym samochodem w Niemczech z udziałem w wysokości 4,7 proc. Co ciekawe nowa Fiesta stanowi równocześnie szóste najchętniej kupowane auto przez Niemców.
4. Volkswagen Polo
Produkcja Volkswagena Polo rozpoczęła się już w 1975 r. W chwili obecnej na rynku dostępna jest już piąta generacja tego modelu. Używane Polo znalazło się na czwartym miejscu najchętniej oddawanych na złom modeli, z udziałem 5,8 proc. Nowy VW Polo jest jednocześnie trzecim najchętniej kupowanym samochodem na niemieckim rynku.
3. Opel Astra
Astra w momencie wejścia na rynek w 1991 r. została następcą Kadetta. W ubiegłym roku, na targach samochodowych we Frankfurcie, miała miejsce premiera Astry IV generacji. Używany Opel Astra jest trzecim najchętniej złomowanym autem z udziałem 7 proc. Ten samochód znalazł się także na liście najchętniej kupowanych przez niemieckich kierowców modeli nowych. Astra w tym rankingu uzyskała piąte miejsce.
2. Opel Corsa
Mała Corsa, to chyba najpopularniejszy samochód w historii Opla. Model ten doczekał się już czterech odsłon, a w styczniu ma wejść do sprzedaży jego odświeżona wersja. Używana Corsa jest drugim najchętniej w Niemczech oddawanym na szrot autem z udziałem 7,7 proc. Mały Opel jest jednocześnie czwartym najczęściej kupowanym modelem nowym wśród niemieckich kierowców.
1. Volkswagen Golf
Lipiec 1974 r. był miesiącem szczególnym dla Volkswagena. Wtedy to zaprzestano produkcji "Garbusa". To jednak także okres narodzin drugiej legendy Volkswagena - modelu Golf. Od tego czasu popularne auto koncernu VW doczekało się sześciu generacji. Używany Golf jest zdecydowanie najczęściej złomowanym przez Niemców autem (udział 12 proc.), ale też najchętniej przez nich kupowanym samochodem nowym.