Najczęściej wybierane auta przez Polaków. Przodują niemieckie marki
W 2018 roku aż 1,7 mln pojazdów zmieniło właścicieli
Polacy wolą starsze auta, ale z metką premium. BMW czy Audi to królowie rynku aut używanych. Raport "Otomoto - internetowy samochód roku 2018" dokładnie pokazuje, jakie oferty przeglądamy. Na kolejnych stronach prezentujemy 10 najpopularniejszych w naszym kraju modeli.
Miejsce 10 - Ford Focus
Pierwszy Ford Focus poruszył światek motoryzacji nie tylko pod względem designu, ale również i prowadzenia. Druga generacja może i wygląda nieco bardziej anonimowo, nie oznacza to jednak, że straciła coś z rewelacyjnego prowadzenia. Ford Focus współdzielił elementy z Volvo, a jednostki benzynowe charakteryzują się dużą trwałością, lecz niektórzy właściciele narzekali na elektroniczne niespodzianki.
Miejsce 9 - Škoda Octavia
Skoda Octavia miała wszystkie składniki by odnieść sukces, także na rynku pojazdów używanych. Duży bagażnik, niezłą jakość wykonania, a kierowca wygląda w nim anonimowo, co pasuje wielu osobom. Rynek zalany jest samochodami pochodzącymi z flot, dlatego trzeba uważać na najniżej wycenione egzemplarze.
Miejsce 8 - Audi A3
Jedni uważają je za droższego Golfa, inni twierdzą, że warto dopłacić za jakość wykonania. Największymi atutami tego modelu są doskonałe zawieszenie, dzięki któremu auto rewelacyjnie się prowadzi, oraz solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Niestety wiele sprowadzonych z Zachodu aut ma widoczne ślady rdzy, a to dlatego, że mają za sobą poważne wypadki.
Miejsce 7 - Volkswagen Passat
Passat B6, w stosunku do swoich poprzedników, został powiększony i dzięki temu uzyskano dodatkową przestrzeń dla podróżujących. Zwiększyła się też objętość bagażnika i wyniosła 565 litrów dla wersji sedan oraz 605 litrów dla kombi. Pod względem niezawodności model ten nie jest tak doskonały jak poprzednik, ale wniósł do segmentu dwusprzęgłową przekładnię DSG, która dzisiaj jest normą.
Miejsce 6 - Opel Astra
Obiegowa opinia jest taka, że Opel Astra H to auto, którego eksploatacja nie będzie wymagała większych nakładów finansowych. Ale czy na pewno? Niestety wielu użytkowników tego modelu (zwłaszcza z silnikiem Diesla) boleśnie przekonało się na własnej skórze, że Opel wcale nie musi być tani. Co prawda przy zakupie części mamy do wyboru szeroką paletę zamienników, ale niektóre elementy potrafią kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Odradzamy wybór auta poflotowego, bo te prawie zawsze wymagają znacznych nakładów finansowych i są bardzo mocno zaniedbane.
Miejsce 5 - Audi A6
Audi A6 C6 to stylowa limuzyna dla wymagających osób ceniących sobie wysoki komfort podróżowania, rewelacyjną dynamikę oraz bogate wyposażenie. Niestety, z wysokim prestiżem wiążą się też wysokie koszty eksploatacji, dlatego potencjalnym klientom radzę dobrze przemyśleć zakup tego auta. Oszczędzanie na regularnym serwisie z pewnością negatywnie odbije się na bezawaryjności samochodu.
Miejsce 4 - BMW serii 5
BMW Serii 5 E60/E61 to nadal dość drogie w utrzymaniu auto, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na egzemplarz po przejściach lub z awaryjną jednostką napędową. Ci, którzy wybiorą odpowiedni silnik, z pewnością będą cieszyć się jego trwałością. Niestety w każdym z egzemplarzy wcześniej czy później zawieść może elektronika bądź jeden z kosztownych elementów zawieszenia. Kogo jednak stać na serwisowanie tego auta, otrzyma doskonałe właściwości jezdne, bardzo wygodne fotele oraz znakomite osiągi.
Miejsce 3 - Volkswagen Golf
Nazwanie Volkswagena Golfa 6 samochodem awaryjnym byłoby mocno krzywdzące, bo jeśli zdecydujecie się na odpowiedni silnik, to będziecie cieszyć się długą eksploatacją bez poważnych awarii. Niestety ci, którzy wybiorą niewłaściwą jednostkę, będą przeklinać dzień, w którym kupili ten samochód. Dlatego warto zapoznać się opiniami na temat tego modelu.
Miejsce 2 - Audi A4
10-letnie Audi A4 można kupić za mniej niż 25 tys. zł, ale to samochód wysokiego ryzyka. Jego eksploatacja może być ponad możliwości finansowe wielu osób. Mniej awaryjne są modele po liftingu, ale oznaczają też wyższy koszt zakupu. Sprawdź, jakie wersje są najmniej problematyczne, a które mogą okazać się pułapkami dla naiwnych.
Miejsce 1 - BMW serii 3
Oczywiście seria 3 ma sporo zalet, ale trzeba pamiętać o dość wysokich kosztach utrzymania i niewielkich walorach praktycznych. Dużo zależy od wyboru silnika. Z pewnością BMW oferuje lepsze jednostki napędowe niż Audi do A4 w analogicznym okresie produkcji, jednak szukając dobrego, oszczędnego diesla, lepiej skupić się właśnie na Audi czy Mercedesie. Co prawda motor 2.0 TDI też zaliczył wpadkę, ale nie każdy jest wadliwy.