Najczęściej kupowane samochody w Polsce

Oferta rynku motoryzacyjnego jest niezwykle szeroka. W każdym segmencie mamy do wyboru kilka lub kilkanaście modeli. Które z nich warto wybrać?

Obraz
Źródło zdjęć: © moto.wp.pl

/ 1010. Dacia Duster

Obraz
© moto.wp.pl

Oferta rynku motoryzacyjnego jest niezwykle szeroka. W każdym segmencie mamy do wyboru kilka lub kilkanaście modeli. Na który z nich warto się zdecydować? Dla niektórych dobrą wskazówką jest popularność danego modelu w myśl zasady "tak wiele osób nie może się mylić". Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar podliczył sprzedaż nowych samochodów w pierwszej połowie 2014 roku. Na zakupy do salonu w 43,1 proc. przypadków wybierali się prywatni konsumenci. Pozostałą część sprzedaży to auta kupowane przez firmy. Tym bardziej może więc dziwić, że aż 68,1 proc. sprzedanych w tym czasie modeli zasilanych było benzyną. Oznacza to, że dla części przedsiębiorców samochód firmowy bez silnika Diesla to dobre rozwiązanie.

Na dziesiątym miejscu zestawienia znalazła się Dacia Duster. W pierwszej połowie 2014 roku sprzedano 3267 sztuk. Model ten łączy w sobie przynależność do grona modnych dziś SUV-ów z niską, jak na ten segment, ceną. Pod maską znaleźć można silniki autorstwa Renault, od Francuzów zaczerpnięto też najważniejsze podzespoły. W wersji z napędem 4x4 potrafi sprostać nie tylko wysokim krawężnikom.
Cena: od 39 900 zł.

/ 109. Toyota Yaris

Obraz
© moto.wp.pl

Japoński maluch uchodzi w Polsce za bezawaryjnego i oszczędnego. Nic więc dziwnego w tym, że po propozycję Toyoty sięgają zarówno przedstawiciele firm jak i zwykli zmotoryzowani. Wynik na poziomie 3458 sztuk należy uznać za dobry. Yaris znacznie wyprzedza VW Polo, który z wynikiem 1815 sztuk zajął dopiero 20. miejsce.
Cena: od 40 900 zł.

/ 108. Skoda Rapid

Obraz
© moto.wp.pl

Ósme miejsce Rapida w tym zestawieniu i 3664 sprzedane sztuki należy uznać za sukces. Nie chodzi tu tylko o to, że jest to stosunkowo nowy model, ale też o cenniki. Zawieszony pomiędzy segmentami B i C Rapid występuje w wersji liftback oraz hatchback Spaceback. Obydwa powstały na platformie A05+, zmodernizowanej płycie podłogowej wykorzystanej np. do produkcji Volkswagena Polo piątej generacji. Mimo to samochód ma wymiary i proporcje typowe dla segmentu C.
Cena: od 43 850 zł.

/ 107. Opel Astra

Obraz
© moto.wp.pl

Produkowany w Polsce kompakt niemieckiej marki zajął siódme miejsce z wynikiem 3963 egzemplarzy sprzedanych w pierwszej połowie 2014 roku. Astra nie jest już nowym modelem, ale przekonuje do siebie wysoką ergonomią i niewielką usterkowością. Dostępna jest również wersja z fabryczną instalacją LPG.
Cena: od 61 400 zł.

/ 106. Opel Corsa

Obraz
© moto.wp.pl

Mniejsza propozycja Opla zajęła kolejne, szóste miejsce zestawienia ze sprzedażą na poziomie 4018 sztuk. Jeden z ulubieńców Polaków w segmencie B doczekał się już następnej generacji. Należy się więc spodziewać, że niebawem Opel obwieści akcję promocyjną na dotychczasowy model.
Cena: od 40 450 zł.

/ 105. Volkswagen Golf

Obraz
© moto.wp.pl

Niemiecki klasyk cieszy się u nas sporym powodzeniem; 4077 sztuk sprzedanych w pierwszej połowie 2014 roku należy uznać za dobry wynik. Golf przekonuje do siebie dobrej jakości wykończeniem, świetnymi właściwościami jezdnymi i niewielką utratą wartości. Zwolennicy benzynowych silników bez doładowania nie mają tu jednak czego szukać.
Cena: od 61 790 zł.

/ 104. Toyota Auris

Obraz
© moto.wp.pl

Japoński przebój w segmencie C znajduje ma swoich wyznawców również w Polsce. Doskonała opinia w kwestii bezawaryjności i dopracowane silniki benzynowe potrafią przekonać niejednego niezdezydowanego klienta. W sprzedaży Aurisa pomogło także przedstawienie przez Toyotę tego modelu w wersji kombi, co zwiększa jego atrakcyjność dla firm. Dla klientów, którzy planują zakup auta na dłuższy okres i jeżdżą głównie po mieście ciekawą propozycją może być hybrydowa wersja tego modelu.
Cena: od 56 700 (84 900 zł za wersję hybrydową).

/ 103. Ford Focus

Obraz
© moto.wp.pl

Wynikiem 4579 sztuk pierwszą trójkę najpopularniejszych samochodów w Polsce otwiera Ford Focus. Jeden z ulubieńców flot zachęca sprawdzonymi silnikami Diesla opracowanymi wraz z PSA oraz bardzo dobrymi własnościami trakcyjnymi. Kompakt o amerykańsko-niemieckich korzeniach świetnie się sprzedaje, mimo że nie jest już nowością na rynku. Już wkrótce w ofercie pojawi się wersja po liftingu.
Cena: od 58 600 zł.

/ 102. Skoda Fabia

Obraz
© moto.wp.pl

Czeski reprezentant segmentu B jest swego rodzaju fenomenem. Choć Fabia już na pierwszy rzut oka domaga się wprowadzenia nowej generacji, model ten w Polsce cieszy się wciąż ogromną popularnością; o takim powodzeniu konkurencyjny Fiat Punto, który też nie jest już pierwszej świeżości, może jedynie pomarzyć. Ekonomia i ergonomia ponad wszystko.
Warto też mieć na uwadze, że już niedługo Skoda wprowadzi nową generację tego modelu. To oznacza, że na obecną ogłosi zapewne akcję promocyjną. By kupić to auto taniej, wystarczy poczekać.
Cena: od 33 200 zł.

10 / 101. Skoda Octavia

Obraz
© moto.wp.pl

Od wielu miesięcy polskim hitem na rynku pierwotnym jest Octavia. Nic w tym dziwnego. Obecne wcielenie tego modelu oferuje ilość miejsca porównywalną z Passatem za niższą cenę. Dodatkowo model ten mało traci na wartości dzięki sprawdzonemu instrumentarium niemieckich silników spod znaku VW.
Cena: od 58 500 zł.

tb/sj/tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła