Alfa Romeo 4C
Tym modelem Alfa Romeo zawraca znad krawędzi przepaści, nad którą marka stała od kilku lat. Dwumiejscowa 4C jest produkowana w zakładzie Maserati w Modenie i wykorzystuje technologie oraz materiały stosowane w samochodach sportowych z wyższej półki - włókno węglowe, aluminium czy napęd na tylne koła.
Pod maską pracuje nowy silnik benzynowy o pojemności 1 750 cm sześc. z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Alfa Romeo 4C przyspiesza do "setki" w 4,5 s, jej prędkość maksymalna to 258 km/h, wartości opóźnienia - 1,2 G a przyspieszenia boczne - powyżej 1,1 G. Rozkład obciążeń wynosi 40 proc. na oś przednią i 60 proc. na tylną zaś stosunek masy do mocy jest mniejszy niż 4 kg/KM. Pracujący pod maską silnik 1750 Turbo Petrol (250 KM) połączono z dwusprzęgłową skrzynią Alfa TCT.
Wyjątkowości modelowi nadają kompaktowe wymiary - długość poniżej 4 m i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 m. Wśród samochodów o mocy do 250 KM Alfa Romeo 4C okazała się najszybsza na pętli Nordschleife toru Nuerburgring. Włoska nowość osiągnęła czas 8 min. i 4 s.
Jeszcze przed premierą prototyp został obsypany nagrodami - m. in. "AutoBild Design Award" (Niemcy), "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Włochy) czy "Most Exciting Car of 2013 - What Car?" (Wielka Brytania). Nadwozie pojazdu odwołuje się bezpośrednio do kultowych modeli marki, np. 33 Stradale, z którym łączą go analogiczne wymiary i układ. W kabinie na pierwszy plan wysuwają się włókna węglowe zastosowane do wykonania przestrzeni wokół kierowcy i pasażera.