Najchętniej kupowane auta w 2008 roku
None
15. Renault Clio
Ten francuski maluch jest stosunkowo popularny na naszych drogach. Chociaż ostatniej jego odsłonie dużo brakuje chociażby do drugiej serii. Mimo tego swoich nabywców znalazły 1681 samochody, czyli o 35 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
14. Honda Civic
Przez ostatni rok, najbardziej futurystyczne z aut kompaktowych, które porusza się po naszych drogach zdobywa coraz więcej zwolenników. W tym roku chętnych na bycie zauważonym wśród jednolitego tłumu na ulicach naszych miast znalazło się aż 1787 osób. To aż o 71 procent więcej niż na początku ubiegłego roku.
13. Volkswagen Polo
O 770 sztuk wzrosła sprzedaż nowego polo w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Małego Volkswagena kupiło przez pierwsze trzy miesiące tego roku 1789 osób. Daje to bardzo dobry, bo aż 77-rprocentowy wzrost sprzedaży tego modelu.
12. Volkswagen Passat
Flagowy pojazd niemieckiego koncernu, marzenie wielu polskich kierowców. Okazuje się, że jego sprzedaż stale, choć nieznacznie rośnie. W pierwszym kwartale tego roku nowe Passaty trafiły do 1879 polskich kierowców.
11. Kia cee'd
Jedyny Koreańczyk, który znalazł się w piętnastce najchętniej kupowanych samochodów w Polsce, w pierwszym kwartale tego roku. W analogicznym okresie ubiegłego roku Kia sprzedała o 803 sztuki tego modelu mniej. W tym roku swoich nabywców już znalazło aż 1908 tego modelu Kia.
10. Opel Corsa
Pomimo olbrzymiej liczbie reklam w polskich stacjach telewizyjnych Opel właściwi nie poprawił ubiegłorocznego wyniku. W stosunku do pierwszego kwartału 2007, w tym roku udało się sprzedać zaledwie o 5 sztuk nowej Corsy więcej, co ostatecznie dało 1942 sztuki.
9. Fiat Punto
388 - tyle sztuk Fiata Punto mniej udało się sprzedać koncernowi z Turynu. Daje to wynik na poziomie 2163 sprzedanych sztuk w tym roku. Możliwe, że miejsce jusz dość starej konstrukcji godnie zajmie jego następca – Grande Punto?
8. Opel Astra
Astra trzeciej generacji robi chyba największe wrażenie z obecnie dostępnej gamy modeli Opla. Jej popularność potwierdza 44-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Opel sprzedał o 719 samochodów tego modelu więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
7. fiat panda
Siódma pozycja Pandy to spadek aż o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem. Fiat na początku tego roku odnotował niewielki spadek sprzedaży. Swoich nabywców znalazło 2410 Pand, co daje wynik gorszy o 73 sztuki od ubiegłorocznego.
6. Opel Astra Classic
Produkowana w Polsce Astra Classic nadal cieszy się niesłabnącym powodzeniem wśród polskich kierowców. Potwierdza to stale rosnąca sprzedaż nowych aut tej marki. W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, Opel sprzedał 133 sztuki więcej. Tegoroczna sprzedaż zamknęła się na 2434 sztukach.
5. Toyota Aurius
Największy sukces Toyoty w tym roku. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku japońskiemu producentowi udało się zwiększyć sprzedaż swojego średniaka aż o 414,3 procent. W sumie Toyota sprzedała od początku tego roku 2479 sztuki tego modelu. Z tej liczby aż 1025 pojazdów znalazło swoich nabywców w marcu.
4. Ford Focus
Nowy model kompaktowego Forda przyjął się doskonale, co potwierdza zwiększenie ich sprzedaży prawie o 30 procent. W pierwszym kwartale tego roku Fordowi udało się sprzedać aż o 657 sztuk, co dało całkiem przyzwoity wynik, na poziomie 2868 sztuk.
3. Skoda Octavia
Po raz kolejny, trzecia pozycja Octavii potwierdza jej dużą popularność wśród polskich kierowców. Jednak pierwszy kwartał 2008 okazał się znacznie lepszy niż analogiczny okres w ubiegłym roku. Dilerom Skody udało się sprzedać o 333 sztuki Octavii więcej i zamknąć bilans na 3360 sprzedanych pojazdach.
2. Toyota Yaris
Drugie miejsce zajęte przez tego małego japończyka nie jest zaskoczeniem. Podobnie było w ubiegłych latach, kiedy Saris plasował się również w czołówce. W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, Toyocie udało się sprzedać o 78 samochodów więcej, co dało wynik 3990 sprzedanych sztuk.
1. Skoda Fabia
Zwycięzca, zawsze ma powody do dumy. Jednak tym razem Czesi mają powód do zmartwienia, choć jednak niewielki. Pomimo, że Fabia jest jedynym samochodem na liście, który przekroczył magiczną barierę 4 tys. sztuk, to w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku producent odnotował 13-procentowy spadek sprzedaży. Z 4945 sztuk sprzedanych od stycznia do marca 2007 roku, sprzedaż spadła do 4301 sztuk, w tym samym okresie tego roku.