Auta na całe życie. 7 najtrwalszych samochodów, które możesz kupić

Kupić auto z niskim przebiegiem i w ładnym stanie, ale takie, które ma ogromną trwałość — to recepta na samochód, którym można jeździć do końca życia. Oto siedem propozycji takich samochodów.

Skoda Octavia IŠkoda Octavia I
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 8Auta na całe życie. 7 najtrwalszych samochodów, które możesz kupić

Skoda Octavia I
Škoda Octavia I © Materiały prasowe

/ 8Audi A4 (B7) — najlepiej z TDI

Audi A4 (B7)
Audi A4 (B7) © Materiały prasowe

Audi A4 generacji B7 było ostatnim z silnikiem 1.9 TDI, ale to 2.0 TDI biją rekordy przebiegów. Choć ogólnie jednostki są nieudane, to w praktyce po naprawach wytrzymują bardzo dużo. W tym okresie 1.9 TDI też miewało problemy z racji dostosowania ich do wyższych norm emisyjnych. Audi A4 starzeje się bardzo powoli, więc wytrzymuje bardzo dużo, bo niezmiennie cieszy kolejnych właścicieli.

/ 8Mercedes-Benz Klasy C (W203) — duże diesle na lata

Mercedes-Benz Klasy C (W203)
Mercedes-Benz Klasy C (W203) © Materiały prasowe

Korozja to jedyne, co może zakończyć eksploatację drugiej Klasy C. Mercedes postawił na nowoczesne silniki — zarówno benzynowe, jak i jednostki Diesla, ale nie rezygnując z ich trwałości. Najwyżej oceniane są diesle V6 cieszące użytkowników nie tylko niskim spalaniem, ale i dobrą dynamiką. Samochody w wersjach C320 CDI potrafią przejechać więcej niż 500 tys. km i to już w Polsce. Jaki był przebieg przed sprowadzeniem do nas? Tego nie wie nikt.

/ 8Mercedes-Benz Klasy E (W211) — udany "okular"

Mercedes-Benz Klasy E (W211)
Mercedes-Benz Klasy E (W211) © Materiały prasowe | © Daimler AG

O Mercedesie Klasy E generacji W210 było wiele negatywnych opinii, choć ostatecznie auto obroniło swój najmocniejszy atut, jakim była trwałość. Większość samochodów jednak zwyczajnie zgniła. Rolę mercedesa nie do zdarcia przejął jego następca, czyli "okular nr 2", który cieszył się dobrą opinią i wreszcie był nieźle zabezpieczony przed korozją. Dziś przebiegi rzędu 500-600 tys. km nie robią na nim większego wrażenia. Zwłaszcza kiedy pod maską pracuje jeden z silników Diesla.

/ 8Škoda Octavia I (1U) — nieśmiertelne 1.9 TDI

Skoda Octavia I
Škoda Octavia I © Materiały prasowe

Pierwsza Octavia z silnikiem 1.9 TDI to samochód na dziesięciolecia. Dobrze utrzymany diesel wytrzyma bardzo dużo, a nawet jeśli coś się zepsuje, to koszty napraw są wyjątkowo niskie jak na ten rodzaj silnika. Proste pompowtryskiwacze da się tanio regenerować, a z pozostałych części wybór jest ogromny. Jeśli Škoda Octavia I nie zardzewieje, będzie jeździć bardzo długo.

/ 8Škoda Octavia II (1Z) — na taksówce nie do zdarcia

Skoda Octavia II
Skoda Octavia II © Materiały prasowe

Druga generacja Škody Octavii wcale nie ustępuje trwałością swojej poprzedniczce i nie przeszkodziły w tym nowe silniki 2.0 TDI. Choć oczywiście, jeśli auto ma służyć nie lata, a pokolenia, najlepiej jakby pod maską pracował diesel 1.9 TDI. Taksówkarze zaś coraz mocniej doceniają 1.6 MPI "w gazie", które okazuje się być wariantem nie do zdarcia. Ogólnie druga Octavia jest uznawana za ostatnią, która wytrzyma przebieg 500 tys. km i więcej.

/ 8Volkswagen Multivan T5 — objedziesz nim świat i to nie raz

Volkswagen Multivan T5
Volkswagen Multivan T5 © Materiały prasowe

Może już nie jest tak pancerny jak T4, ale Multivan T5 to wciąż bardzo trwały samochód, którym można robić ogromne przebiegi. W ogłoszeniach nie brakuje aut, które mają za sobą już ponad 500 tys. km. Wynika to m.in. ze specyfiki ich używania, bo służą z reguły do transportu osób na długich dystansach. Małym arcydziełem z zakresu trwałości jest montowany w tym modelu silnik 2.5 TDI w układzie rzędowym. Choć niewiele mu ustępują mniejsze silniki 1.9 i 2.0 TDI.

/ 8Volvo V70 II — godny następca poprzednich "cegieł"

Volvo V70 II
Volvo V70 II © Materiały prasowe

Cegły od Volvo, czyli nieśmiertelne i potwornie trwałe duże kombi Serii 200, 700 czy 800, mają godnego następcę. Co prawda druga generacja V70 nie ma już tak prostych silników jak choćby Seria 700, ale wciąż jest to auto wykonane z dużą starannością i po prostu niezawodne. Co więcej, nie rdzewieje jak poprzednicy, a to przyczynia się do wydłużenia czasu eksploatacji. Zdania na temat wyboru silnika są podzielone. Z jednej strony mamy bardzo wytrzymałego diesla D5, ale z drugiej niezwykle udaną jednostkę benzynową 2.4. Nawet odmiany turbo służą właścicielom bardzo długo.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy