Trwa ładowanie...
09-08-2013 15:36

Najbardziej realistyczna symulacja uszkodzeń samochodów

Najbardziej realistyczna symulacja uszkodzeń samochodówŹródło: BeamNG
d2xqs7l
d2xqs7l

Producenci gier komputerowych dokładają coraz więcej starań aby ich symulatory samochodowe posiadły realistyczną fizykę jazdy. Gracze na tym polu raczej nie powinni narzekać. Gorzej jest natomiast jeśli pod uwagę weźmiemy symulowanie uszkodzeń podczas wypadków. Tutaj większość samochodówek niestety bardzo mocno odbiega od realizmu. Samochody najczęściej podczas kraksy ulegają symbolicznym uszkodzeniom.

Co lepsze tylko symulatory mogą pochwalić się zadowalającą fizyką uszkodzeń, której i tak sporo brakuje do miana realistycznej. Przekłamania w uszkodzeniach pojazdów najczęściej powiązane są z poziomem trudności. Eliminacja z wyścigu po urwaniu koła przez najechanie na krawężnik przy dużej prędkości może byłaby i realna, ale po kilkukrotnym jego oderwaniu zaczęła by irytować graczy. Druga sprawa to trudność w zaimplementowaniu w grę fizyki w dużym stopniu oddającą realne uszkodzenia. Mnogość obliczeń dokonywanych przez procesor potrzebnych do zasymulowania np. giętej blachy maski wymaga dużej mocy obliczeniowej.

Odpowiedzią na zapotrzebowanie graczy na bardzo realistyczny symulator samochodowych zniszczeń jest BeamNG. Twórcom udało się osiągnąć niespotykany do tej pory w żadnej innej symulacji poziom oraz realizm uszkodzeń. Na filmach widać jak podczas kraks realnie gnie się blacha, urywają części, a samochody nierzadko ulegają bardzo dużym deformacjom. Niestety za niszczenie aut nie dostajemy absolutnie żadnej nagrody, oprócz samej radości z patrzenia na masakrowane pojazdy i odrywające się elementy karoserii. Gra jest tak zwanym demem technologicznym, a więc jej głównym celem jest pokaz możliwości silnika odpowiedzialnego za wirtualną fizykę zniszczeń, którą być może kiedyś będziemy mogli oglądać w dużych tytułach jak Forza czy Gran Turismo.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj