Najbardziej popularne samochody roku 2014 w Polsce

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował sprzedaż samochodów w 2014 roku

Obraz
Źródło zdjęć: © moto.wp.pl

/ 11Dalsze miejsca

Obraz
© moto.wp.pl

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował sprzedaż samochodów w 2014 roku. Jak się okazało, w porównaniu z rokiem 2013 Polacy kupili o 13 proc. pojazdów więcej. W pewnym stopniu wiąże się to z obowiązywaniem tzw. "okienka derogacyjnego", które w pierwszym kwartale pozwalało na pełny odpis podatku VAT od zakupionego na firmę auta. W zestawieniu najpopularniejszych modeli mamy wiele niespodzianek i to nawet na dalszych miejscach rankingu.

Choć wielu osobom z pewnością nie przyszłoby to do głowy, wśród aut miejskich Renault Clio w 2014 roku sprzedawał się niemal dwukrotnie lepiej niż Volkswagen Polo, zaś Opel Insignia osiągnął wynik niemal porównywalny z ikoną segmentu "D" - Volkswagenem Passatem. Zaskakujące jest również odległe, 42. miejsce Peugeota 308, który wciąż dzierży tytuł Światowego Samochodu Roku. Jeszcze o "oczko" dalej znalazł się Ford Ka, będący najtańszym modelem na naszym rynku. 11. Renault Clio - 6079 szt.
12. Nissan Qashqai - 5245 szt.
13. Kia Sportage - 4834 szt.
14. Kia cee'd - 4506 szt.
15. Hyundai i30 - 4150 szt.
16. Skoda Superb - 3939 szt.
17. Hyundai ix35 - 3937 szt.
18. Volkswagen Passat - 3932 szt.
19. Ford Fiesta - 3896 szt.
20. Renault Megane - 3830 szt.
21. Opel Insignia - 3686 szt.
22. Toyota RAV4 - 3504 szt.
23. Toyota Corolla - 3336 szt.
24. Volkswagen Polo - 3106 szt.
25. Toyota Avensis - 3017 szt.
26. Mazda Mazda3 - 2924 szt.
27. Renault Captur - 2835 szt.
28. Mazda 6 - 2665 szt.
29. Volkswagen up! - 2664 szt.
30. Seat Leon - 2653 szt.
31. Opel Mokka - 2646 szt.
32. Kia Rio - 2645 szt.
33. Mitsubishi ASX - 2597 szt.
34. Peugeot 208 - 2590 szt.
35. Honda Civic - 2552 szt.
36. Skoda Citigo - 2540 szt.
37. Ford Mondeo - 2370 szt.
38. Fiat Punto - 2359 szt.
39. Dacia Sandero - 2335 szt.
40. Honda CR-V - 2276 szt.
41. Hyundai i20 - 2156 szt.
42. Peugeot 308 - 2154 szt.
43. Ford Ka - 2016 szt.
44. Suzuki SX4 S-Cross - 1980 szt.
45. Skoda Yeti - 1951 szt.
46. Nissan Juke - 1949 szt.
47. Skoda Roomster - 1911 szt.
48. Seat Ibiza - 1880 szt.
49. Nissan Note - 1828 szt.
50. Volkswagen Tiguan - 1774 szt.

/ 1110. Dacia Duster - 6268 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Rumuńsko-francuska propozycja, będąca najtańszą przedstawicielką święcącego tryumfy segmentu SUV-ów, zanotowała awans o pięć pozycji względem rankingu za rok 2013. Niska cena ma swoje odzwierciedlenie w popularności. To najczęściej kupowany pojazd tego typu w Polsce. Wady Dustera, takie jak kiepskiej jakości wykończenie, czy niska trwałość, równoważone są przez niezaprzeczalne zalety tego modelu - dzielność poza asfaltem oraz oszczędny silnik Diesla zapożyczony od Renault.

/ 119. Opel Corsa - 7160 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Niemiecki "mieszczuch" zanotował względem 2013 roku awans o trzy miejsca. Na taki stan rzeczy bez wątpienia wpływ ma fakt, że w drugiej połowie 2014 roku swoją premierę miała nowa generacja tego modelu. Obecnie można ją kupić taniej niż poprzednią.

/ 118. Toyota Yaris - 7786 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Ceniona za bezawaryjność i niskie koszty utrzymania propozycja z Japonii zaliczyła w stosunku do roku 2014 spadek o jedno miejsce. Nowa generacja tego modelu, która została zaprezentowana w drugiej połowie 2014 roku, ma jednak wiele atutów i całkiem możliwe, że w zestawieniu za rok 2015 Yaris znajdzie się wyżej.

/ 117. Skoda Rapid - 7792 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Czeski model, który w założeniach ma okazać się atrakcyjny zarówno dla osób szukających auta segmentu "B" jak i "C", zaliczył imponujący awans. W rankingu 2013 Rapid uplasował się na 19. miejscu. Do portfeli kierowców przemówił jednak rozpoczynający się stosunkowo niską kwotą cennik i przestronne wnętrze.

/ 116. Toyota Auris - 8678 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Kompaktowa Toyota kusi niezawodnością zarówno indywidualnych klientów jak i floty. Atutem Aurisa są również oszczędne jednostki napędowe i dostępna wersja hybrydowa, która wyraźnie ogranicza koszty użytkowania auta w mieście. Japoński model występuje w wersji hatchback, a także kombi z bagażnikiem o pojemności 530 l.
Auris rozpoczyna serię modeli, które pod względem sprzedaży w Polsce w roku 2014 nie zmieniły swoich pozycji w rankingu w stosunku do 2013 roku.

/ 115. Opel Astra - 8801 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Piąta lokata produkowanej w Polsce Astry to świetny wynik, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że konkurencja może klientom zaproponować modele o nowocześniejszej konstrukcji. Kompaktowy Opel budzi jednak w Polakach zaufanie i sentyment wiążący się z dobrą opinią poprzednich generacji.

/ 114. Volkswagen Golf - 9186 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Kompaktowa propozycja z Wolfsburga od lat jest wzorem dla innych producentów i marzeniem wielu zmotoryzowanych. Choć Golfa nie sposób zaliczyć do najurodziwszych przedstawicieli swojego segmentu, zdobywa serca klientów ergonomią, sprawdzoną technologią i gwarancją wolnego tempa utraty wartości.

/ 113. Ford Focus - 9323 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Premiera Focusa w 1998 roku była sensacją. Samochód swoim wyglądem szybko zdobył serca klientów. Obecna generacja tego modelu nie wyróżnia się już tak na tle konkurencji, ale wciąż ma sporo atutów. Świetne zawieszenie i dobry układ kierowniczy, sprawdzone silniki Diesla oraz rozsądna wielkość bagażnika to jego główne atuty, czyniące go jednym z ulubieńców flot. Odświeżony Focus trafił już do salonów i jest dobrze wyposażony, co może wpłynąć na sprzedaż w 2015 roku.

10 / 112. Skoda Fabia - 9642 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Niekwestionowany hit segmentu "B" kusi sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi i sporą przestrzenią ładunkową w odmianie kombi. Te zalety sprawiły, że klienci, którzy kupili Fabię w 2014 roku, przymykali oko na mało atrakcyjny wygląd auta. Wiele wskazuje na to, że miejska Skoda zdecydowanie zyska na popularności w 2015 roku. Nowa odsłona tego modelu to rozsądny samochód, który - przynajmniej dla pierwszego właściciela - w zasadzie nie ma wad.

11 / 111. Skoda Octavia - 13 988 szt.

Obraz
© moto.wp.pl

Pierwsza pozycja Octaviii nie jest przypadkiem. Trzecia generacja tego modelu oferuje w swoim wnętrzu przestrzeń porównywalną z VW Passatem za wyraźnie niższą cenę. Do tego dołożyć można ogromny bagażnik, poprawne, neutralne zachowanie podczas pokonywania zakrętów i akceptowalną wygodę jazdy. Na horyzoncie nie widać modelu, który mógłby zagrozić czeskiemu bestsellerowi w 2015 roku.

Źródło: Samar
tb/sj/tb

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne