Najbardziej oszczędne limuzyny

Które sedany premium są najbardziej oszczędne? Liczby podawane przez producentów nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 55. Audi A4 2.0 TDIe - 5,09 l/100 km

Obraz
© zdjęcie producenta

Osoby kupujące sedany klasy premium często pokonują nimi długie dystanse. Auta te nie są najtańsze, ale duża liczba kilometrów oznacza, że ekonomiczny silnik pozwoli zaoszczędzić spore pieniądze. Które sedany premium zatem są najbardziej oszczędne? Liczby podawane przez producentów nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością, dlatego Brytyjczycy z "What Car?" sprawdzają rzeczywiste zużycie paliwa i przygotowali listę najoszczędniejszych modeli.

Na piątym miejscu znalazło się Audi A4 z 2-litrowym dieslem, który w swojej najbardziej oszczędnej odmianie zużywa średnio 5,09 l/100 km. To bardzo dobry wynik, ale zdecydowanie odbiega od obiecywanych przez producenta 4,3 l/100 km. Brytyjscy specjaliści podkreślają, że A4 ma konkurencyjną cenę, ale jakością nieco odbiega od większego A6 i jest mniej komfortowy od mniejszego A3.

/ 54. BMW 320d Efficient Dynamics - 5,04 l/100 km

Obraz
© zdjęcie producenta

Bezpośrednim konkurentem Audi A4 jest BMW serii 3. W swoim najbardziej ekonomicznym wydaniu bawarskie auto okazało się nieco bardziej oszczędne od Audi. Jednak również w tym przypadku faktyczny wynik 5,04 l/100 km mocno odbiega od obiecywanych 4,1 l/100 km. "What Car?" chwali BMW, ale zauważa, że wzorowe właściwości jezdne otrzymamy dopiero po zakupie droższego zawieszenia.

/ 53. Audi A6 2.0 TDI - 5,03 l/100 km

Obraz
© zdjęcie producenta

Jedną z niespodzianek tego zestawienia jest Audi A6, które niemal osiągnęło obiecywane przez producenta zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Co więcej, A6 pokonało mniejsze A4 i okazało się jedynym przedstawicielem segmentu E w pierwszej piątce. Choć właściwości jezdne Audi ustępują konkurencyjnym BMW i Jaguarowi, to pod względem jakości wykonania A6 jest klasą samą dla siebie.

/ 52. Mercedes C220 CDI - 4,91 l/100 km

Obraz
© zdjęcie producenta

Na horyzoncie widać już nową Klasę C Mercedesa, ale również starszy model ma się czym pochwalić. Silnik Diesla ma nieprzyjemny dźwięk, ale okazał się bardzo oszczędny. Choć nie udało się osiągnąć obiecywanego przez producenta wyniku 4,1 l/100 km, to 4,91 l/100 km w takim samochodzie jest wartością imponującą. "What Car?" zauważa, że trudno starą generację Klasy C nazwać teraz liderem segmentu, ale przy odpowiednim doborze wyposażenia nadal jest ciekawą propozycją. Warto też wspomnieć bardzo dobre wyniki testów zderzeniowych. Nowy Mercedes Klasy C trafi do sprzedaży w 2014 roku.

/ 51. Lexus IS 300h - 4,74 l/100 km

Obraz
© zdjęcie producenta

Najbardziej oszczędną limuzyną klasy premium nie okazał się samochód napędzany silnikiem Diesla, a model hybrydowy z benzyniakiem pod maską. Nowy Lexus IS w odmianie 300h udowodnił, że kierowcy szukający oszczędności nie muszą kupować diesli. Co ważne, samochody hybrydowe są dużo mniej awaryjne, a koszt serwisowania jest zdecydowanie niższy niż w przypadku aut z jednostkami wysokoprężnymi. IS 300h osiągając wynik 4,74 l/100 km nie tak mocno odbiega od obiecywanych przez Lexusa 4,4 l/100 km. Za japońskim samochodem przemawia również wysoka jakość wykonania. Trzeba jednak pamiętać, że samochód hybrydowy najbardziej oszczędny okazuje się w ruchu miejskim. Na dłuższej trasie zużyje nieco więcej paliwa niż diesel.

sj/tb/sj, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3