Najbardziej niezawodne nowe samochody
None
Opinie kierowców
Consumer Reports to amerykańska organizacja, która zajmuje się testowaniem i oceną różnych produktów, w tym samochodów. Oprócz własnych testów przeprowadza też wśród kierowców coroczną ankietę, na podstawie której określa najbardziej niezawodne samochody. Choć bezawaryjność najbardziej interesuje kupujących starsze auta, to również nowe modele potrafią sprawiać problemy. I to właśnie samochodów aktualnie oferowanych w salonach sprzedaży dotyczy ta lista. Oto 10 najbardziej niezawodnych nowych aut.
Nowa Toyota Prius jest większa i bardziej przestronna od poprzedniczki, a przy tym jeszcze oszczędniejsza. Consumer Reports chwali japońską hybrydę właśnie za napęd, ale też nowe tylne zawieszenie, dzięki któremu Prius prowadzi się lepiej niż dotychczas. We wnętrzu dominują cyfrowe wyświetlacze, które są czytelne i ułatwiają obsługę systemu multimedialnego. Wśród wad wymieniono tandetne siedziska, hałas opon dobiegający do wnętrza kabiny i mniej wygodne wsiadanie do samochodu za sprawą niżej umieszczonych foteli.
Lexus CT 200h
Skoro na liście pojawiła się Toyota Prius, to nie powinno dziwić, że dobry wynik uzyskał też bliźniaczy Lexus CT 200h (choć trzeba pamiętać, że model premium bazuje na poprzedniej generacji Priusa). Wśród zalet Consumer Reports wymienia dobre prowadzenie się auta (kosztem tego, że zawieszenie jest mało komfortowe) oraz wysoką jakość wykonania i dobre materiały we wnętrzu. Jednak w przypadku Lexusa wymieniono też kilka wad - wnętrze jest ciaśniejsze niż w Priusie, a widoczność do tyłu ograniczona. Do tego CT 200h jest nieco mniej ekonomiczny od Toyoty. Niezawodność tego modelu od dawna stoi na wysokim poziomie, a zmiany na 2016 rok objęły poprawę komfortu zawieszenia i lepsze wyciszenie kabiny.
Infiniti Q70
Największa limuzyna w gamie japońskiej marki odpowiada Mercedesowi Klasy E, BMW serii 5 i Audi A6. Choć jest ona zdecydowanie mniej popularna od niemieckich konkurentów, to na pewno ma się czym pochwalić. Przede wszystkim jest to niezawodność (choć w przypadku tego modelu, który przeszedł spore zmiany, dane dotyczą tylko pierwszego roku eksploatacji). W Consumer Reports doceniono również mocne silniki zapewniające dobre osiągi oraz pewne prowadzenie, które Infiniti Q70 zawdzięcza dopracowanemu zawieszeniu i układowi kierowniczemu. Z drugiej strony nieco brakuje mu komfortu, a w kabinie jest głośniej niż u konkurentów.
Audi Q3
Kompaktowy SUV od Audi ma czym się pochwalić na tle konkurencji. Zdaniem Consumer Reports Q3 prezentuje poziom zbliżony do większego Q5. Testowany przez amerykanów egzemplarz miał 2-litrowy silnik o mocy 200 KM i zużywał średnio 10,7 l/100 km. Audi zostało docenione za wyciszenie kabiny oraz za zawieszenie, które z jednej strony jest komfortowe, a z drugiej zapewnia bardzo dobrą przyczepność. Wnętrze oceniono jako proste, ale wysokiej jakości. Gdy do tego doda się niezawodność, okazuje się, że Audi Q3 to wyjątkowo udany model. Niestety wraz z metką premium jest też odpowiednia cena - już podstawowy model kosztuje 117 700 zł, a po odpowiednim doposażeniu cena bez problemu przekroczy 150 tys. zł.
Lexus GX
SUV ten nie jest oferowany w Europie, ale w USA nie brakuje klientów na tego typu samochody. Jest on niemal identycznej wielkości jak model RX, ale korzeni GX-a należy szukać w bardziej użytkowych modelach. Już sama pudełkowata stylistyka pokazuje, że mamy do czynienia z SUV-em w starym stylu. Bazuje on na Toyocie 4Runner, a to oznacza, że jest to konstrukcja na ramie, która bez problemu poradzi sobie poza asfaltem. Do tego dochodzi klasyczny silnik V8 o pojemności 4,6 l. Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, ale w granicach, które zapewniają bezpieczeństwo również podczas szybszej jazdy po asfalcie. W odróżnieniu od Toyoty, Lexus GX otrzymał bardziej luksusowe wnętrze. Wśród zalet wymieniono również składane dwa dodatkowe fotele. Zwrócono też uwagę, że drzwi bagażnika otwierane w bok mogą w niektórych sytuacjach być niewygodne.
Lexus GS
Lexus może nie ma tak mocnej marki jak niemieckie samochody klasy premium, ale klientów przyciąga między innymi jakością wykonania i niezawodną. Nie jest zatem niespodziankę, że w zestawieniu pojawił się kolejny model japońskiej firmy. Zdaniem Consumer Reports Lexus GS nie ma większych wad pod względem zawieszenie, wyciszenia kabiny czy przestronności wnętrza, co czyni go równym konkurentem dla modeli bardziej uznanych marek. Wartą uwagi wersją jest mocna, a zarazem oszczędna hybryda. W ofercie nie zabrakło też wersji sportowej GS F z 477-konnym silnikiem V8.
Mercedes GLC
Nowy SUV Mercedesa to następca popularnego GLK. Jest on nieco większy, a do tego porzucił pudełkowatą stylistykę na rzecz bardziej obłych kształtów kojarzonych z niemal wszystkimi aktualnymi modelami niemieckiej marki. Jak się okazuje, poprawiła się nie tylko stylistyka, ale też jakość. Jeszcze kilka lat temu zdarzało się, że nowe mercedesy bardzo często musiały trafiać do warsztatów, ale w przypadku GLC sytuacja wygląda dużo lepiej. Niemiecki SUV jest też chwalony za wygląd i jakość wnętrza oraz za wyjątkowo udaną, 9-biegową przekładnię. Model ten w standardzie otrzymuje system awaryjnego hamowania, ale już dodatkowe rozwiązania, jak ostrzeganie przed ruchem nadjeżdżającym z boku, wymagają wykupienia odpowiedniego pakietu. Jak przystało na Mercedesa zawieszenie jest komfortowe (w opcji pneumatyczne), ale też pozwala na bardziej dynamiczną jazdę.
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze poprzedniej generacji był tańszym bratem Opla Astry, jednak niestety zniknął z europejskiego rynku. W USA natomiast ma się dobrze i właśnie zadebiutowała jego nowa odsłona tego modelu. Choć z powodu krótkiego czasu sprzedaży na pełną opinię jeszcze za szybko, to pierwsze oceny są bardzo dobre. W przypadku Chevroleta doceniono komfortowe zawieszenie i dobrze wyciszoną kabinę. Podobnie jak w przypadku wcześniejszej generacji uznanie znalazła stosunkowo duża ilość miejsca z tyłu, ale recenzenci Consumer Reports mieli zastrzeżenia do przednich foteli, które nie są najlepiej wyprofilowane na wysokości dolnego odcinka kręgosłupa. Systemy bezpieczeństwa dostępne są dopiero w najwyższej opcji wyposażeniowej.
Audi Q7
Na nowe Audi Q7 klienci musieli czekać długo, ale było warto. Consumer Reports podkreśla, że to jeden z najlepszych samochodów jakie testowali. Szczególną pochwałę zebrało świetne wyciszenie kabiny izolujące od świata zewnętrznego. Standardowe zawieszenie oceniono jako sztywne, ale już opcjonalne, pneumatyczne, pozwala na bardzo komfortowe ustawienie. Mimo wielkości, Audi Q7 prowadzi się pewnie. Wnętrze z wyświetlaczem zamiast klasycznych zegarów opisano jako luksusowe, a do tego doceniono, że już w standardzie niemiecki SUV ma sporo elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Jak się okazuje, nowe Audi Q7 uniknęło również chorób wieku dziecięcego i przynajmniej na razie nie wymaga nieplanowanych wizyt w serwisie.
Toyota 4Runner
Był Lexus GX, jest więc i Toyota 4Runner, na której bazuje. Consumer Reports zaznacza, że w modelu tym odczuwalny jest fakt, że wywodzi się on od samochodu użytkowego. Choć jest przez to mniej komfortowy, to z drugiej strony lepiej radzi sobie w terenie. 4-litrowy silnik V6 nie jest wyjątkowo paliwożerny jak na taką jednostkę, ale zawieszenie nie daje pewności prowadzenia, gdyż nadwozie mocno pochyla się na zakrętach. Jest co prawda dostępna specjalna odmiana z bardziej sztywnym zawieszeniem, ale tam lepsze prowadzenie okupione jest gorszym komfortem. Konstrukcja na ramie dodatkowo powoduje, że siedzi się wysoko, a w efekcie pozycja za kierownicą nie jest najlepsza. Amerykańscy recenzenci docenili natomiast elektrycznie otwieraną tylną szybę, dającą wygodny dostęp do bagażnika.
Opracowanie: Szymon Jasina, Wirtualna Polska