Na razie tylko 200 osób zamówiło Bugatti Chirona

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Limitowane supersamochody na ogół z miejsca znajdują długą listę chętnych na zakup. Wydawałoby się, że w przypadku noszących tytuły najszybszych modeli na świecie Bugatti, tym bardziej nie powinno z tym być problemu. Jest jednak inaczej. Choć lista 200 chętnych na Chirona, z których każdy kosztuje ponad 10 mln zł, to niezły wynik, to nie jest to nawet połowa limitowanej serii.

Już w przypadku poprzedniego Veyrona, który był dużo tańszy, Bugatti miało problem ze sprzedażą ostatnich sztuk. Z tego powodu francuska marka należąca do Volkswagena musiała wymyślać kolejne specjalne wersje, aby zainteresować kolekcjonerów. Powodów takiej sytuacji było kilka. Przede wszystkim produkcja Veyrona trwała 10 lat, a to oznacza, że pod koniec był to po prostu stary model. Do tego dochodziły ogromne koszty napraw, utrzymania i wiele problemów z nimi związanych. Bugatti na pewno uczy się na błędach, ale jeszcze wyższa cena wcale nie czyni z Chirona okazji.

Volkswagen powinien wyciągnąć z tego wnioski, ale okazuje się, że z Chironem mogą być te same problemy. Z jednej strony w ciągu niecałego pół roku od premiery zebrano ponad 200 zamówień, ale z drugiej strony mamy tutaj efekt nowości. Do tego dochodzi fakt, że choć każdy potencjalny klient musiał wpłacić zaliczkę w wysokości aż 200 tys. euro, to w razie rezygnacji dostanie pieniądze z powrotem. To oznacza, że jeśli Bugatti nie będzie produkować nowych modeli szybciej niż Veyronów, to niektórzy mogą w międzyczasie zrezygnować. Do tego łączna liczba Chironów przewidziana jest na 500 sztuk, czyli o 50 więcej niż w przypadku poprzednika.

Jedno jest pewne – Bugatti musi się pośpieszyć z produkcją i nie dać się Chironowi zestarzeć, bo inaczej, niezależnie od tego jak dobre i szybkie będzie to auto, klienci stracą zainteresowanie.

Szymon Jasina, WP Moto

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇