Na razie tylko 200 osób zamówiło Bugatti Chirona

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Limitowane supersamochody na ogół z miejsca znajdują długą listę chętnych na zakup. Wydawałoby się, że w przypadku noszących tytuły najszybszych modeli na świecie Bugatti, tym bardziej nie powinno z tym być problemu. Jest jednak inaczej. Choć lista 200 chętnych na Chirona, z których każdy kosztuje ponad 10 mln zł, to niezły wynik, to nie jest to nawet połowa limitowanej serii.

Już w przypadku poprzedniego Veyrona, który był dużo tańszy, Bugatti miało problem ze sprzedażą ostatnich sztuk. Z tego powodu francuska marka należąca do Volkswagena musiała wymyślać kolejne specjalne wersje, aby zainteresować kolekcjonerów. Powodów takiej sytuacji było kilka. Przede wszystkim produkcja Veyrona trwała 10 lat, a to oznacza, że pod koniec był to po prostu stary model. Do tego dochodziły ogromne koszty napraw, utrzymania i wiele problemów z nimi związanych. Bugatti na pewno uczy się na błędach, ale jeszcze wyższa cena wcale nie czyni z Chirona okazji.

Volkswagen powinien wyciągnąć z tego wnioski, ale okazuje się, że z Chironem mogą być te same problemy. Z jednej strony w ciągu niecałego pół roku od premiery zebrano ponad 200 zamówień, ale z drugiej strony mamy tutaj efekt nowości. Do tego dochodzi fakt, że choć każdy potencjalny klient musiał wpłacić zaliczkę w wysokości aż 200 tys. euro, to w razie rezygnacji dostanie pieniądze z powrotem. To oznacza, że jeśli Bugatti nie będzie produkować nowych modeli szybciej niż Veyronów, to niektórzy mogą w międzyczasie zrezygnować. Do tego łączna liczba Chironów przewidziana jest na 500 sztuk, czyli o 50 więcej niż w przypadku poprzednika.

Jedno jest pewne – Bugatti musi się pośpieszyć z produkcją i nie dać się Chironowi zestarzeć, bo inaczej, niezależnie od tego jak dobre i szybkie będzie to auto, klienci stracą zainteresowanie.

Szymon Jasina, WP Moto

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła