Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD: automat w wersji klasycznej
Przestronny SUV z Japonii to ciekawa propozycja. Szczególnie jeśli można go kupić w niewygórowanej cenie. Taki jest właśnie Mitsubishi Outlander, który dostępny jest również w odmianie wysokoprężnej z klasyczną automatyczną skrzynią biegów. Czy jest to połączenie idealne?
SUV-y mimo swoich zewnętrznych wymiarów nie zawsze są przestronne. Mitsubishi jednak stworzyło samochód, który ma być przede wszystkim praktyczny i wielozadaniowy. Mogąca zmieścić nawet 7 osób kabina jest największa jaką otrzymamy w SUV-ie za tę cenę. Dodatkową zaletą nowego Outlandera jest przeniesienie produkcji do Japonii, gdzie powstaje w tej samej fabryce co Lancer. Dzięki temu SUV ma się ustrzec problemów z jakością, które trapiły poprzednią generację.
Pewne uwagi można mieć do wyglądu nowego Outlandera, który zarówno na zewnątrz, jak i w środku jest po prostu nudny. Tworzy to obraz samochodu niemal użytkowego. O jego zaletach praktycznych przemawiają również możliwości terenowe. Dzięki sporemu prześwitowi i napędowi na cztery koła z blokadami mechanizmów różnicowych, Outlander poza asfaltem poradzi sobie lepiej niż konkurenci. Jeśli już się zdecydujemy na japońskiego SUV-a, to pozostaje pytanie – w jakiej wersji?
Mieliśmy okazję testować Outlandera w kilku odmianach, a najnowsza z nich została wyposażona w silnik Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM, który współpracuje z 6-biegowym automatem. W odróżnieniu od bezstopniowej przekładni CVT, która oferowana jest z jednostką benzynową, przy silniku wysokoprężnym zdecydowano się na klasyczną konstrukcję. Wybór ten okazał się strzałem w dziesiątkę.
Japońskie marki bardzo polubiły ideę skrzyni bezstopniowej, która w teorii pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Takie wyniki udaje się uzyskać w testach laboratoryjnych, ale w praktyce kierowcy mocniej wciskają pedał przyspieszenia i mogą zapomnieć o oszczędnościach. Z tego powodu w Mitsubishi dużo lepiej sprawdza się klasyczna przekładnia o 6 biegach. Jej działanie jest sprawne i pozwala na komfortowe poruszanie się w miejskim ruchu.
Czy zadem diesel z 6-biegowym automatem to połączenie idealne? Jeśli zależy nam na automatycznej przekładni, to model z silnikiem wysokoprężnym jest najlepszym rozwiązaniem. Niestety, w Polsce na samochody z silnikami powyżej 2 l akcyza jest dużo wyższa, co dodatkowo podnosi cenę Outlandera z dieslem. Z tego powodu wersja z automatyczną skrzynią biegów kosztuje przynajmniej 131 990 zł. Testowany egzemplarz z drogą nawigacją to już wydatek 152 580 zł. Najbardziej rozsądna opcja, czyli 2-litrowy benzyniak z manualną przekładnią w cenniku rozpoczyna się już od 83 990 zł, ale niestety nie jest dostępna z napędem na cztery koła. Jeśli jednak nie zamierzamy zbyt często zjeżdżać z asfaltu, to podstawowy Mitsubishi Outlander okazuje się przestronnym i praktycznym SUV-em w niezbyt wygórowanej cenie.
sj, moto.wp.pl
"Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "R4, turbodiesel" |
Pojemność silnika cm3 | "2268" |
Moc KM / przy obr./min | "150 / 3500" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "360 / 1500-2750" |
Skrzynia biegów | "6-biegowa, automatyczna" |
Prędkość maksymalna km/h | "190" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "11,2" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "7,0 / 5,0 / 5,7" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "9,0 / 6,1 / 6,9" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "591 / 1022" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4655 / 1800 / 1680" |
Cena wersji podstawowej w zł | "83 990 (w promocji)" |
Cena testowanego modelu w zł | "152 580 (w promocji)" |
Plusy | null |
Minusy | null |