Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD: automat w wersji klasycznej

Obraz
Źródło zdjęć: © Marek Wieliński

Przestronny SUV z Japonii to ciekawa propozycja. Szczególnie jeśli można go kupić w niewygórowanej cenie. Taki jest właśnie Mitsubishi Outlander, który dostępny jest również w odmianie wysokoprężnej z klasyczną automatyczną skrzynią biegów. Czy jest to połączenie idealne?

SUV-y mimo swoich zewnętrznych wymiarów nie zawsze są przestronne. Mitsubishi jednak stworzyło samochód, który ma być przede wszystkim praktyczny i wielozadaniowy. Mogąca zmieścić nawet 7 osób kabina jest największa jaką otrzymamy w SUV-ie za tę cenę. Dodatkową zaletą nowego Outlandera jest przeniesienie produkcji do Japonii, gdzie powstaje w tej samej fabryce co Lancer. Dzięki temu SUV ma się ustrzec problemów z jakością, które trapiły poprzednią generację.

Pewne uwagi można mieć do wyglądu nowego Outlandera, który zarówno na zewnątrz, jak i w środku jest po prostu nudny. Tworzy to obraz samochodu niemal użytkowego. O jego zaletach praktycznych przemawiają również możliwości terenowe. Dzięki sporemu prześwitowi i napędowi na cztery koła z blokadami mechanizmów różnicowych, Outlander poza asfaltem poradzi sobie lepiej niż konkurenci. Jeśli już się zdecydujemy na japońskiego SUV-a, to pozostaje pytanie – w jakiej wersji?

Mieliśmy okazję testować Outlandera w kilku odmianach, a najnowsza z nich została wyposażona w silnik Diesla o pojemności 2,2 l i mocy 150 KM, który współpracuje z 6-biegowym automatem. W odróżnieniu od bezstopniowej przekładni CVT, która oferowana jest z jednostką benzynową, przy silniku wysokoprężnym zdecydowano się na klasyczną konstrukcję. Wybór ten okazał się strzałem w dziesiątkę.

Japońskie marki bardzo polubiły ideę skrzyni bezstopniowej, która w teorii pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Takie wyniki udaje się uzyskać w testach laboratoryjnych, ale w praktyce kierowcy mocniej wciskają pedał przyspieszenia i mogą zapomnieć o oszczędnościach. Z tego powodu w Mitsubishi dużo lepiej sprawdza się klasyczna przekładnia o 6 biegach. Jej działanie jest sprawne i pozwala na komfortowe poruszanie się w miejskim ruchu.

Obraz
© (fot. Marek Wieliński)

Czy zadem diesel z 6-biegowym automatem to połączenie idealne? Jeśli zależy nam na automatycznej przekładni, to model z silnikiem wysokoprężnym jest najlepszym rozwiązaniem. Niestety, w Polsce na samochody z silnikami powyżej 2 l akcyza jest dużo wyższa, co dodatkowo podnosi cenę Outlandera z dieslem. Z tego powodu wersja z automatyczną skrzynią biegów kosztuje przynajmniej 131 990 zł. Testowany egzemplarz z drogą nawigacją to już wydatek 152 580 zł. Najbardziej rozsądna opcja, czyli 2-litrowy benzyniak z manualną przekładnią w cenniku rozpoczyna się już od 83 990 zł, ale niestety nie jest dostępna z napędem na cztery koła. Jeśli jednak nie zamierzamy zbyt często zjeżdżać z asfaltu, to podstawowy Mitsubishi Outlander okazuje się przestronnym i praktycznym SUV-em w niezbyt wygórowanej cenie.

sj, moto.wp.pl

"Mitsubishi Outlander 2.2 DID AT 4WD" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, turbodiesel"
Pojemność silnika cm3 "2268"
Moc KM / przy obr./min "150 / 3500"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "360 / 1500-2750"
Skrzynia biegów "6-biegowa, automatyczna"
Prędkość maksymalna km/h "190"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "11,2"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "7,0 / 5,0 / 5,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "9,0 / 6,1 / 6,9"
Pojemność bagażnika min./max. / l "591 / 1022"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4655 / 1800 / 1680"
Cena wersji podstawowej w zł "83 990 (w promocji)"
Cena testowanego modelu w zł "152 580 (w promocji)"
Plusy null
Minusy null
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3