Trwa ładowanie...
10-03-2016 10:32

Mitsubishi chce mieć co rok nowego SUV-a

Mitsubishi chce mieć co rok nowego SUV-aŹródło: zdjęcie producenta
d1kh6n0
d1kh6n0

Mitsubishi zapowiada ofensywę modelową, ale skupi się przede wszystkim na SUV-ach. Do 2021 średnio co 12 miesięcy do sprzedaży ma trafiać nowy samochód tego typu.

W ostatnim czasie Mitsubishi szuka pomysłu na siebie. Jeszcze kilka lat temu szefowie tej firmy zapowiedzieli, że całkowicie przerzucą się na samochody elektryczne i hybrydy. Mały popyt na takie auta (szczególnie te zasilane jedynie z gniazdka) zmusił japoński koncern do częściowej zmiany planów. Najprawdopodobniej decydenci w Mitsubishi rozejrzeli się dookoła i zauważyli, co Nissan zrobił kilka lat temu – postawił na SUV-y, a dziś Juke i przede wszystkim Qashqai są wielkimi hitami sprzedaży.

Biorąc przykład ze swojego japońskiego konkurenta i widząc, że moda na SUV-y cały czas rośnie, Mitsubishi postanowiło skupić się na samochodach tego typu. Jednym z pierwszych nowych modeli, jakie pojawią się w ofercie będzie auto segmentu B, bazujące na koncepcyjnym eX (na zdjęciu powyżej). Samochód zadebiutuje w 2018. Jako, że Mitsubishi nie zrezygnowało z planu tworzenia aut na prąd, to model ten ma być dostępny w wersji elektrycznej. Jednak wszystko wskazuje na to, że zobaczymy również tradycyjne napędy – benzynowy i wysokoprężny.

Kolejny model ma wywodzić się z koncepcyjnego XR-PHEV II i plasować się pomiędzy ASX-em i Outlanderem. Samochód ten będzie posiadał napęd hybrydowy i choć na początku będzie oferowany równolegle do modelu ASX, to do 2020 roku ma całkowicie zastąpić to kompaktowe auto.

d1kh6n0

W planach jest też nowy Outlander, który ponownie otrzyma wersję hybrydową PHEV. Ma to być zupełnie nowy model, ale jeszcze nie zdecydowano, czy nadal będzie oferowany w wersji 7-osobowej.

Mitsubishi szykuje też nową odsłonę swojego największego SUV-a, czyli Pajero. O jego możliwości terenowe ma zadbać fakt, że będzie bazował na pick-upie L200. Jednak będzie wyglądał od niego zupełnie inaczej – zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Zmianie ulegnie też zawieszenie, które w L200 jest typowo użytkowe, natomiast w Pajero będzie musiało być bardziej komfortowe.

sj, moto.wp.pl

d1kh6n0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kh6n0
Więcej tematów