Mini to już od dawna więcej niż jeden model. Oprócz typowego miejskiego hatchbacka marka oferuje między innymi większego Coutrymana, a od niedawna dwuosobową odmianę Coupe. To właśnie na tym ostatnim bazuje kolejne Mini, czyli Roadster.
Odmiana Roadster to dwuosobowy kabriolet, który ma zapewnić bardziej sportowe doznania od znajdującej się już ofercie wersji Convertible. Mini Coupe bez swojego charakterystycznego dachu przypominającego czapkę z daszkiem założoną tył na przód ma mieć ten sam, bardziej agresywny charakter. Inżynierowie BMW twierdzą, że w odróżnieniu od czteromiejscowego kabrioletu, Roadster będzie bardziej przypominał gokarta. Ma się tak stać za sprawą niżej położonego środka ciężkości, inaczej ustawionego zawieszenia i zoptymalizowanej aerodynamiki.
Mini Roadster będzie też bardziej praktyczny. Model ten bazuje na najpopularniejszym w ofercie hatchbacku, dzięki czemu jego wymiary (3734 mm długości, 1683 mm szerokości i 1390 mm wysokości) będą niemal identyczne, jak w przypadku odmiany Convertible. Jednak dzięki temu, że Roadster posiada jedynie dwa fotele znacznie więcej miejsca zostało na bagażnik, który w tej wersji będzie prawie dwa razy większy i będzie miał 240 litrów pojemności.
Z wyglądu Mini Roadster jest najbardziej zbliżone do odmiany Coupe, od której różni się jedynie brakiem dachu. Oznacza to oczywiście też duże podobieństwo do wersji hatchback. W porównaniu do czteromiejscowego kabrioletu Roadster ma mniej nachylona przednia szybę, która zarazem jest o ponad 20 mm niższa.
O sportowym charakterze tego samochodu mogą świadczyć też oferowane silniki. Najsłabszy z nich to jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l, która rozwija 122 KM i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s. Oszczędniejszą alternatywą jest dwulitrowy diesel o mocy 143 KM (8,1 s do 100 km/h). Najciekawiej prezentują się doładowane silniki benzynowe. Odmiana Cooper S to już 184 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 7 sekund. Natomiast najmocniejszy John Cooper Works Roadster dzięki kilku dodatkowym udoskonaleniom jednostki dysponuje 211 KM, dzięki czemu pierwszą setkę na liczniku osiąga już po 6,5 s i rozpędza się do 237 km/h.
Wszystkie wersje są dostępne z 6-biegową skrzynią manualną, natomiast 6-biegowy automat może znaleźć się we wszystkich odmianach poza John Cooper Works. Przy spokojnej jeździe wszystkie jednostki są dość oszczędne. Podawane przez producenta średnie spalanie w przypadki diesla to 4,5 l/100 km, natomiast najmocniejsza odmiana JCW ma zadowolić się 7,3 l/100 km. Oczywiście nie należy liczyć na takie wartości, jeśli trochę mocniej potraktujemy pedał przyspieszenia.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ MINI ROADSTERA * Mini Roadster trafi do sprzedaży wiosną 2012 roku i stanie się 6 modelem w ofercie marki. Będąc bardziej sportową, ale też praktyczną wersją kabrioletu Mini, to auto może stać się bardzo ciekawą propozycją. Długa lista wyposażenia oferuje między innymi system komputerowy, który pozwoli nam czytać wiadomości, przeglądać Facebooka, czy korzystać z usług Google. * Dołącz do nas na Facebooku. * sj