Mercedesowi zajęło 38 lat, aby wyprodukować 300 tys. egzemplarzy Klasy G 

Niewiele jest na świecie modeli, które byłyby produkowane przez dziesięciolecia. Jednym z takich kultowych samochodów jest Mercedes Klasy G, czyli słynne kanciaste terenowe auto. Powstaje ono już od 38 lat i w tym czasie niemiecka marka wyprodukowała 300 tys. egzemplarzy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Mercedes Klasy G to najbardziej nietypowy model w ofercie tego producenta samochodów. Powstał jako rasowa terenówka, która otrzymała kanciaste nadwozie i wyjątkowe możliwości off-roadowe, a nie auto luksusowe. Samochód ten nie jest produkowany przez Mercedesa, tylko przez firmę Magna Steyr w austriackim Grazu.

Dziś Klasa G nieco się zmieniła. Z jednej strony nadal jest kanciasta i nie da się jej pomylić z żadnym innym autem, ale z drugiej nie jest już samochodem użytkowym, a luksusowym SUV-em. Najpopularniejszą odmianą jest G 63 od AMG, której cena rozpoczyna się od 697 tys. zł. W ofercie jest też topowa, kosztująca 1 319 500 zł wersja G 65 AMG o mocy 630 KM. Niewiele mniej (1 097 500 zł) kosztuje dostosowany do jazdy w wyjątkowo ciężkim terenie model G 500 4x4^2.

Obraz
© Materiały prasowe

W odróżnieniu od innych klasycznych modeli terenowych (Jeepa Wranglera i Land Rovera Defendera) Mercedes Klasy G jest dość rzadkim modelem. Jest też dużo mniej popularna od większości innych samochodów niemieckiej marki. Wynika to przede wszystkim z ceny, ale też z nietypowego charateru tego auta. Dlatego osiągnięcie produkcji na poziomie 300 tys. sztuk zajęło mu aż 38 lat. Przez ten cały czas Klasa G była i nadal jest modelem kultowym i cały czas będzie powstawać w austriackiej fabryce.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy