Mercedesowi zajęło 38 lat, aby wyprodukować 300 tys. egzemplarzy Klasy G 

Niewiele jest na świecie modeli, które byłyby produkowane przez dziesięciolecia. Jednym z takich kultowych samochodów jest Mercedes Klasy G, czyli słynne kanciaste terenowe auto. Powstaje ono już od 38 lat i w tym czasie niemiecka marka wyprodukowała 300 tys. egzemplarzy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Mercedes Klasy G to najbardziej nietypowy model w ofercie tego producenta samochodów. Powstał jako rasowa terenówka, która otrzymała kanciaste nadwozie i wyjątkowe możliwości off-roadowe, a nie auto luksusowe. Samochód ten nie jest produkowany przez Mercedesa, tylko przez firmę Magna Steyr w austriackim Grazu.

Dziś Klasa G nieco się zmieniła. Z jednej strony nadal jest kanciasta i nie da się jej pomylić z żadnym innym autem, ale z drugiej nie jest już samochodem użytkowym, a luksusowym SUV-em. Najpopularniejszą odmianą jest G 63 od AMG, której cena rozpoczyna się od 697 tys. zł. W ofercie jest też topowa, kosztująca 1 319 500 zł wersja G 65 AMG o mocy 630 KM. Niewiele mniej (1 097 500 zł) kosztuje dostosowany do jazdy w wyjątkowo ciężkim terenie model G 500 4x4^2.

Obraz
© Materiały prasowe

W odróżnieniu od innych klasycznych modeli terenowych (Jeepa Wranglera i Land Rovera Defendera) Mercedes Klasy G jest dość rzadkim modelem. Jest też dużo mniej popularna od większości innych samochodów niemieckiej marki. Wynika to przede wszystkim z ceny, ale też z nietypowego charateru tego auta. Dlatego osiągnięcie produkcji na poziomie 300 tys. sztuk zajęło mu aż 38 lat. Przez ten cały czas Klasa G była i nadal jest modelem kultowym i cały czas będzie powstawać w austriackiej fabryce.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟