Mercedes SL 400: z podwójnym doładowaniem w podstawie
Mercedes wprowadził do oferty nową bazową odmianę modelu SL. Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu mniejszy silnik dostarczy więcej mocy.
Niemiecka firma wycofała z produkcji wersję SL 350 z wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, zastępując ją odmianą SL 400, pod maską której pracuje jednostka V6 z systemem biturbo. Jej pojemność, w przeciwieństwie do oznaczenia, wynosi 3 litry - stosując nazwę SL 400 producent chciał podkreślić fakt, iż nowy model jest mocniejszy od poprzednika.
Silnik V6 biturbo generuje o 27 KM i 110 Nm więcej, niż jednostka używana w modelu SL 350 - łącznie 333 KM i 480 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 1600 do 4000 obr./min. Wyższa sprawność motoru przekłada się na lepsze osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 sekundy, czyli o 0,7 sekundy krócej, niż w przypadku poprzednika. Prędkość maksymalna została tradycyjnie ograniczona do 250 km/h.
Nowa jednostka, współpracująca z 7-biegową przekładnią automatyczną, spełnia wyśrubowane normy emisji Euro 6, zadowalając się średnio 7,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Ceny Mercedesa SL 400 rozpoczynają się w Niemczech od ponad 97 000 euro.
(źródło: Mototarget.pl)