Mercedes Klasy X wchodzi na rynek. Ile kosztuje pick-up klasy premium?
Nowy pick-up Mercedesa trafił właśnie na rynek i już można go zamawiać. Auto, jak przystało na tę markę, jest drogie, bo jego ceny startują od 175 275 zł. Choć, jak powszechnie wiadomo, w tej klasie bardziej liczy się jednak cena netto.
142 500 zł netto wygląda lepiej, ale to i tak sporo. Przypominamy, że Mercedes Klasy X technicznie bazuje na Nissanie Navarze kosztującym w analogicznej wersji – podwójna kabina i ten sam silnik – od 128 630 zł brutto. Nie można jednak tych samochodów porównywać. Mercedes nie tylko wygląda inaczej, ale też wnętrze jest zupełnie inne. To ma być raczej rekreacyjne lub biznesowe auto, a nie robocze.
Warto zaznaczyć, że Mercedes Klasy X jest wyposażony w tę samą jednostkę co Nissan. Jest to motor wysokoprężny 2,3 o mocy 163 KM z manualną skrzynią biegów lub 190 KM z automatyczną. W nazewnictwie marki będzie to odpowiednio 220d i 250d. Mocniejsza jednostka jest dostępna w samochodzie kosztującym 151 800 zł netto (186 714 zł brutto).
Do obu silników przygotowano specyfikację wyposażenia Progressive, natomiast dla mocniejszej także Power. Różnice dotyczą oczywiście wyglądu i wyposażenia, które obejmuje m.in. felgi aluminiowe o średnicy 18 cali, inną tapicerkę, reflektory diodowe LED High Performance, elektrycznie sterowane fotele przednie, automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowego dostępu czy touchpad do obsługi systemu multimedialnego.
Podstawowe wyposażenie Mercedesa w specyfikacji Progressive obejmuje:
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- skórzaną kierownicę i drążek zmiany biegów,
- chromowane otwory wentylacyjne i aluminiowe elementy ozdobne,
- lampy przeciwmgielne,
- nagłośnienie Audio 20 USB z 8 głośnikami,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
- klimatyzację manualną,
- system mocowania ładunku w skrzyni,
- samościemniające się lusterko wsteczne,
- czujnik deszczu,
- asystent ruszania na wzniesieniu,
- asystent utrzymania pasa ruchu,
- asystent rozpoznawania znaków drogowych.
Choć mamy do czynienia z samochodem segmentu premium, pick-up Mercedesa jest w pełni użytkowy. Maksymalna długość i szerokość skrzyni ładunkowej jest dokładnie taka sama jak w Nissanie Navarze, a szerokość pomiędzy tylnymi nadkolami jest nawet większa o 8,5 cm. Auto może pochwalić się ładownością 1016 kg w wersji 250d i 1037 kg dla 220d. Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem to 3500 kg.