Produkowana nieprzerwanie od niemal 33 lat, Klasa G to wciąż konkurencja sama dla siebie. Kolejny rok z rzędu czytelnicy magazynu "Off Road" nagrodzili ją tytułem "Off-roader of the year 2012", i to w dwóch kategoriach: "Luxury off-roader" oraz "Classic". Nowa Klasa M, obecna na rynku dopiero od kilku miesięcy, zdążyła już zdobyć drugie miejsce w kategorii "Luxury SUV" oraz "Newcomer".
W świecie samochodów terenowych Klasa G dorobiła się już statusu ikony. Od 1979 roku pozostaje stałym elementem portfolio Mercedes-Benz, a jej oferta jest systematycznie rozwijana. Najnowsze wcielenie Klasy G to imponująca mieszanka najnowszej technologii i starannego wykończenia oraz wrodzonych cech modelu, takich jak solidność i godne uznania zdolności terenowe.
Już po raz dziewiąty Klasa G zdobyła uznanie czytelników magazynu "Off Road", którzy nagrodzili ją tytułem off-roadera roku. Kolejne wyróżnienia dołączają do bogatej listy nagród, zgromadzonych w ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery. Dziś Klasa G to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych modeli na off-roadowej scenie.
Rodzina Klasy G obejmuje trzy wersje nadwoziowe: Station Wagon z krótkim rozstawem osi, Station Wagon z długim rozstawem osi oraz Kabriolet. Każdy z nich występuje z oszczędnym turobodieslem V6 z technologią BlueTEC o mocy 155 kW (210 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub z potężnym, 5,5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 285 kW (388 KM) i 530 Nm momentu. Flagowy model G 55 AMG - dostępny tylko z 5-drzwiowym nadwoziem - napędza doładowany motor V8 o mocy 373 kW (507 KM) i potężnym maksymalnym momencie obrotowym, równym 700 Nm.
Klasa G Professional, nagrodzona w kategorii "Classic", to odmiana użytkowa, zaprojektowana z naciskiem na terenową wytrzymałość. Doskonale sprawdza się w sytuacjach ekstremalnych - na przykład w rękach służb ratowniczych i miłośników off-roadowych wyzwań.
sj