Podczas Salonu Samochodowego w Japonii Mercedes zaprezentował prototyp o nazwie Vision Tokyo. Celem konstruktorów było pokazanie, jak auto przeszłości może zamienić się w przestrzeń życiową.
Samochód powstał w ramach współpracy globalnej sieci zespołów projektowych Mercedes-Benz Advanced Design i jest hołdem dla generacji Z - osób urodzonych po 1995 r., które dorastały w czasach nowych mediów. Proporcje karoserii podkreśla monochromatyczny lakier Alubeam i przyciemnione technologią sitodruku szyby. 26-calowe obręcze i listwy progowe podświetlono na niebiesko, a funkcję wskaźnika możliwości pracy w trybie autonomicznym i wykorzystywanych wtedy czujników monitorujących otoczenie pojazdu pełni płetwa dachowa.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Zamiast konwencjonalnej przedniej szyby oddzielonej słupkami od bocznych okien Vision Tokyo jest przeszklony panoramicznie. Podobnie jak w przypadku AMG Vision Gran Turismo, przednie reflektory zostały przesunięte na boki i umieszczone pod kątem. Obszar przedniego pasa może być wykorzystywany jako tablica świetlna do prezentowania różnych informacji - np. gdy w kabinie odtwarzana jest muzyka, ekran wyświetli wizualizację dźwięku. Tylne okno otacza pierścień z czerwonych diod LED. Mogą one służyć do przekazywania wizualizacji, a także informacji pochodzących ze wskaźnika.
Wymiary pojazdu to 4 803/2 100/1 600 mm (długość/szerokość/wysokość). Dostęp do 5-osobowej kabiny zapewniają unoszone do góry drzwi po lewej stronie karoserii. W środku nie znajdziemy klasycznego rozróżnienia na "przód i tył" ani konwencjonalnego układu foteli - korzystający z jazdy autonomicznej pasażerowie siedzą na dużej, owalnej sofie. Za ich plecami umieszczono ekrany LED, które ciągną się wzdłuż kabiny. Aplikacje, mapy i informacje z systemu rozrywki prezentowane są w formie trójwymiarowych hologramów w centralnej części kabiny. Jeśli zajdzie potrzeba ręcznego poprowadzenia Vision Tokyo, z kanapy można wysunąć dodatkowy fotel z mocowaniem przodem do kierunku jazdy, a z kokpitu - rozkładaną kierownicę.
Karoserię Vision Tokyo zaprojektowano tak, aby w razie wypadku umożliwić zintegrowaną ochronę zasilanego ogniwami paliwowymi napędu elektrycznego. Bazuje on na technologii F-CELL PLUG-IN HYBRID zastosowanym w autonomicznej limuzynie F 015 Luxury in Motion i łączy pokładowe wytwarzanie energii elektrycznej z kompaktowym akumulatorem, który można ładować bezprzewodowo. Do przechowywania wodoru służą ciśnieniowe zbiorniki wykonane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP). Elektryczny napęd hybrydowy zapewnia łączny zasięg 980 kg, w tym 190 km wyłącznie przy użyciu energii z akumulatorów i 790 km dzięki energii wytworzonej w ogniwach paliwowych.
ll/moto.wp.pl