Mercedes-Benz reorganizuje strategię przyszłej produkcji Sprintera
Mercedes-Benz Vans pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą sprostać wyzwaniom związanym z wprowadzeniem za kilka lat nowej generacji Sprintera.
Oddział reorganizuje strategię produkcji modelu w długofalowej perspektywie - aby sprostać przyszłym wzrostom zapotrzebowania, zakończone zostanie porozumienie z Volkswagen AG co do kontraktowej produkcji dużych aut dostawczych po jego wygaśnięciu z końcem 2016 r. - Obie strony skorzystały na długofalowej współpracy. W przypadku nowej generacji Sprintera nad którą pracujemy, będziemy potrzebować mocy produkcyjnych udostępnianych właśnie Volkswagenowi. Dlatego w przyszłości nasi pracownicy będą wytwarzać wyłącznie produkty naszych marek - powiedział szef Mercedes-Benz Vans, Volker Mornhinweg.
Mercedes-Benz rozpoczął produkcję aut dostawczych dla koncernu z Wolfsburga w 2005 r., przy okazji wprowadzenia kolejnej generacji Sprintera. Do końca 2012 r. w zakładach w Dusseldorfie i Ludwigsfelde wyprodukowano ok. 280 000 sztuk pojazdów Volkswagena.
Aktualnie najważniejszym rynkiem zbytu dla Mercedes-Benz Vans jest Europa, gdzie trafia 60 proc. łącznej produkcji. W ramach strategii "Vans goes global" prowadzone są działania sprzedażowe i produkcyjne na rynkach wschodzących - południowoamerykańskich, azjatyckich oraz rosyjskim. Dla przykładu, od 2007 r. Sprinter wytwarzany jest w Argentynie a od 2011 r. - w Chinach. Montaż odbywa się też od 2010 r. w USA a od lipca 2013 r. - w Rosji we współpracy z firmą GAZ.
W pierwszej połowie br. Mercedes-Benz Vans sprzedał na całym świecie 122 059 pojazdów - nieco więcej niż w analogicznym okresie 2012 r. (120 547 sztuk).
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl