Mercedes-Benz prezentuje możliwości autonomicznej jazdy samochodu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Mercedes-Benz zaprezentował możliwość autonomicznej jazdy swojego modelu S 500 INTELLIGENT DRIVE. Pojazd pokonał odcinek liczący 100 km z Mannheim do Pforzheim.

Trasa ta nawiązuje do drogi pokonanej przed 125 laty przez pionierkę motoryzacji, Berthę Benz, która odważnie ruszyła w pierwszą daleką podróż automobilem. Teraz auto musiało zmagać się z zupełnie innymi sytuacjami drogowymi - sygnalizacją świetlną, rondami, pieszymi, rowerzystami czy tramwajem.

Pojazd badawczy wyposażono w czujniki bazujące na elementach produkowanych seryjnie oraz wzbogacono o funkcję rozpoznawania lokalizacji samochodu i jego otoczenia. Z pomocą zautomatyzowanego pilota "Route Pilot" mógł on samodzielnie pokonywać trasę w gęstym ruchu miejskim oraz pozamiejskim. - Pojazdy autonomiczne to istotny krok na drodze do eliminacji wypadków. Takie aut pozwolą na podniesienie komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, będą one mogły reagować również wtedy, gdy kierowca prowadzi w sposób nieuważny i wyręczają go w wykonywaniu monotonnych lub trudnych czynności - powiedział prezes Daimler AG, dr Dieter Zetsche.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Doświadczenia pomogą w opracowywaniu przyszłych generacji modeli, które zostaną wyposażone w kolejne elementy pozwalające na autonomiczną jazdę. - Nowa Klasa S jako pierwsza była w stanie sama przejechać zakorkowane ulice. Jako pierwsi chcemy też wprowadzić do seryjnie produkowanych aut następne funkcje autonomiczne, podejrzewam, że nastąpi to w obecnej dekadzie - zaznaczył szef oddziału badawczego marki, prof. Thomas Weber.

Przedstawiciele Mercedesa podkreślają, że rozwiązanie nie ma pozbawić kierowcy z możliwości czy przyjemności samodzielnego prowadzenia, lecz go wspomagać i odciążać. Częściowo zautomatyzowane prowadzenie jest już w zasięgu właścicieli nowej Klasy E oraz S - układ DISTRONIC PLUS potrafi prowadzić samochód w korkach w dużej mierze w sposób samodzielny. W porównaniu do standardowej Klasy S w pojeździe autonomicznym zwiększono szerokość kamery stereoskopowej w celu wykrywania oddalonych obiektów, zainstalowano dwa dodatkowe radary dalekiego zasięgu po bokach przedniego zderzaka oraz jeden monitorujący ruch z tyłu pojazdu, zamontowano cztery czujniki w rogach nadwozia i kamerę o kącie widzenia 90 st., odpowiadającą za analizę sygnalizacji świetlnej.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne