Trwa ładowanie...
23-09-2013 10:29

Mercedes-Benz prezentuje możliwości autonomicznej jazdy samochodu

Mercedes-Benz prezentuje możliwości autonomicznej jazdy samochoduŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Mercedes-Benz zaprezentował możliwość autonomicznej jazdy swojego modelu S 500 INTELLIGENT DRIVE. Pojazd pokonał odcinek liczący 100 km z Mannheim do Pforzheim.

Trasa ta nawiązuje do drogi pokonanej przed 125 laty przez pionierkę motoryzacji, Berthę Benz, która odważnie ruszyła w pierwszą daleką podróż automobilem. Teraz auto musiało zmagać się z zupełnie innymi sytuacjami drogowymi - sygnalizacją świetlną, rondami, pieszymi, rowerzystami czy tramwajem.

Pojazd badawczy wyposażono w czujniki bazujące na elementach produkowanych seryjnie oraz wzbogacono o funkcję rozpoznawania lokalizacji samochodu i jego otoczenia. Z pomocą zautomatyzowanego pilota "Route Pilot" mógł on samodzielnie pokonywać trasę w gęstym ruchu miejskim oraz pozamiejskim. - Pojazdy autonomiczne to istotny krok na drodze do eliminacji wypadków. Takie aut pozwolą na podniesienie komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, będą one mogły reagować również wtedy, gdy kierowca prowadzi w sposób nieuważny i wyręczają go w wykonywaniu monotonnych lub trudnych czynności - powiedział prezes Daimler AG, dr Dieter Zetsche.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Doświadczenia pomogą w opracowywaniu przyszłych generacji modeli, które zostaną wyposażone w kolejne elementy pozwalające na autonomiczną jazdę. - Nowa Klasa S jako pierwsza była w stanie sama przejechać zakorkowane ulice. Jako pierwsi chcemy też wprowadzić do seryjnie produkowanych aut następne funkcje autonomiczne, podejrzewam, że nastąpi to w obecnej dekadzie - zaznaczył szef oddziału badawczego marki, prof. Thomas Weber.

d40afpy

Przedstawiciele Mercedesa podkreślają, że rozwiązanie nie ma pozbawić kierowcy z możliwości czy przyjemności samodzielnego prowadzenia, lecz go wspomagać i odciążać. Częściowo zautomatyzowane prowadzenie jest już w zasięgu właścicieli nowej Klasy E oraz S - układ DISTRONIC PLUS potrafi prowadzić samochód w korkach w dużej mierze w sposób samodzielny. W porównaniu do standardowej Klasy S w pojeździe autonomicznym zwiększono szerokość kamery stereoskopowej w celu wykrywania oddalonych obiektów, zainstalowano dwa dodatkowe radary dalekiego zasięgu po bokach przedniego zderzaka oraz jeden monitorujący ruch z tyłu pojazdu, zamontowano cztery czujniki w rogach nadwozia i kamerę o kącie widzenia 90 st., odpowiadającą za analizę sygnalizacji świetlnej.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj