Mercedes-Benz: Nowa C klasa
Już od wiosny Mercedes rozpocznie sprzedaż nowej, czy też odnowionej C klasy. Choć sceptycy zauważają, że zmiany wprowadzane po czterech latach jakie upłynęły od premiery, to jedynie face-lifting, to przyznać trzeba, że poza wyglądem, zmianie ulegnie także gama silników, wyposażenie i instalowane akcesoria. Wszystko to ma, nie tyle nawet ulepszyć C klasę, co przydać jej więcej wigoru i przebojowości.
Do gamy silników wersji sedan i wagon dołączy czterocylindrowa jednostka benzynowa montowana obecnie wyłącznie w wersji coupe. Jej moc 141 kW/192 KM, i maksymalny moment obrotowy 260 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy (kombi – 8,7 sekundy). Montowany dotychczas silnik wysokoprężny 220 CDI zwiększy swą moc o 5 kW/7 KM, to jest do 110 kW/150 KM. Wersja C 55 AMG otrzyma zaś, po raz pierwszy w klasie C, ośmiocylindrową jednostkę, której moc wynosi 270 kW/367 KM. Maksymalny moment obrotowy to 510 Nm. C 55 AMG przyspieszać będzie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. Od wiosny standardowo w serii C montować się będzie sześciobiegową skrzynię manualną. Opcjonalnie zamówić będzie można skrzynię automatyczną, która teraz zyska tryb sekwencyjny, którym operować będzie można manetkami umieszczonymi przy kierownicy. Komunikat prasowy donosi również o przekonstruowaniu zawieszenia tak, by pozwalało ono na bardziej dynamiczną jazdę. Szczegóły nie są znane, nie wiadomo więc na ile wyraźna będzie ta
zmiana charakterystyki zawieszenia.
Zmiana zewnętrznego wyglądu klasy C wyraźnie oznacza dążność producenta, by auto zbliżyć do gustów młodszej nieco klienteli. Choć bez ostentacji, klasa C nabrała bardziej dynamicznego wyrazu. Podobnie zmieniono wnętrze, choć to prezentowane na zdjęciach, z trójramienną kierownicą, montowane będzie w wersji Sports Coupé. We wszystkich zaś wersjach nadwozia podniesiono standard wyposażenia. Prócz elementów imitujących drewno, również automatyczna klimatyzacja montowana będzie w podstawowej wersji wyposażenia Classic. W wersjach sportowych kokpit będzie wzbogacony elementami chromowanymi. We wszystkich wersjach zmieniono system podświetlający zegary, by wyglądały one nowocześniej.
Opcjonalnie auto wyposażyć będzie można w bi-xenonowe lampy przednie, które doświetlają zakręty podczas ich pokonywania. Wprowadzono też do oferty nowe dwa zestawy sprzętu audio/video zintegrowane z systemami nawigacji satelitarnej.