WAŻNE
TERAZ

Szef KOWR z PSL spotykał się z założycielem Dawtony tuż przed wybuchem afery CPK

Marki samochodów, których silniki psują się najczęściej

None

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 10Uniknąć kosztownych problemów

Obraz
© zdjęcie producenta

Awaryjność samochodu to jeden z ważniejszych parametrów, jakie interesują potencjalnego nabywcę danego modelu. Współczesne auto to bardzo skomplikowana maszyna, a co za tym idzie liczba podzespołów, które mogą odmówić posłuszeństwa, jest ogromna. Wciąż jednak to niedomagania silnika plasują się w ścisłej czołówce pod względem ceny naprawy. W wielu przypadkach mniejszy koszt wygeneruje model, który psuje się częściej w obrębie innych, mniej kluczowych podzespołów, od takiego, który rzadko zmusza nas do wizyty u mechanika, ale za to z niesprawnie działającym silnikiem.

Oto przygotowany przez Warranty Direct ranking marek, których modele najczęściej cierpią na awarię jednostki napędowej. Przyporządkowana każdej marce wartość oznacza procent awarii silnika w całej liczbie napraw aut danego producenta. Raport powstał w oparciu o 50 tysięcy historii serwisowych zebranych przez brytyjski Warranty Direct.

10. Opel / Vauxhall - 22,1 proc.
Opel to jedna z ulubionych marek Polaków. Według powszechnego przekonania za nieco niższą niż w przypadku innych producentów zza naszej zachodniej granicy kwotę oferuje "niemiecką jakość". Dane z Wysp nie pozostawiają wątpliwości. Opel wypada najlepiej w tym zestawieniu, ale nadal należy się liczyć z możliwością poważnej usterki jednostki napędowej.

tb, moto.wp.pl

/ 109. Volkswagen - 23 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Niemiecki gigant niestety nie może szczycić się mianem konstruktora niezawodnych silników. Słaby wynik jest tu w dużej części spowodowany szeroko stosowną przez tę markę polityką downsizingu, czyli zmniejszania pojemności silników przy jednoczesnym dodawaniu do nich doładowania. W pierwszych latach eksploatacji dają one dużo radości z jazdy, a odpowiednio traktowane okazują się dość oszczędne. Niestety, po latach eksploatacji na jaw wychodzą wady takich konstrukcji - mało wytrzymały osprzęt, a często również problemy z konsumpcją oleju silnikowego.

/ 108. Mini - 23,4 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Należąca do BMW brytyjska marka korzysta z jednostek napędowych opracowanych w Bawarii oraz konstrukcji powstałych przy współudziale koncernu PSA. Obarczanie winą za słaby wynik francuskich partnerów BMW byłoby jednak nadużyciem. W rankingu Warranty Direct Peugeot i Citroen osiągnęły lepsze rezultaty, odnotowując odpowiednio 18,9 proc. oraz 16,4 proc. awarii silnika. Wygląda zatem na to, że to bawarscy twórcy nie zawsze radzą sobie z materią.

/ 107. Mitsubishi - 24,2 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Obecność Mitsubishi w tym rankingu może być zaskoczeniem. W końcu marka ta od lat funkcjonuje w przeświadczeniu Polaków jako niezawodna. Jak się jednak okazuje, według Warranty Direct, kupując Mitsubishi, musimy brać pod uwagę możliwą awarię jednostki napędowej.

/ 106. BMW - 24,5 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Bawarska marka od lat uchodzi za jeden z wzorów do naśladowania pod względem dostrojenia zawieszenia, precyzji układu kierowniczego i wydajności silników. Jak się jednak okazuje, ceną tej ostatniej może być usterka.

/ 105. Subaru - 24,5 proc.

Obraz
© moto.wp.pl

Japońska marka ugruntowała swój wizerunek dzięki sportowym sukcesom w latach 90. Samochody Subaru to przede wszystkim stały napęd na cztery koła i silnik typu bokser. Jednostki takie odznaczają się charakterystycznym brzmieniem i niskim poziomem drgań. Niestety kolejne ich modernizacje nie posłużyły jakości. Według Brytyjczyków właściciele Subaru muszą jednak liczyć się z awarią jednostki napędowej.

/ 104. Jaguar - 24,6 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Wysoka pozycja tej brytyjskiej marki należącej dziś do indyjskiego koncernu Tata dla lwiej części Polaków nie jest powodem do niepokoju. Modele Jaguara są tak drogie, że pozostają dla nas w sferze marzeń. Częste usterki silników w tych autach nie są więc dla nas szczególnie przerażające.

/ 103. Seat - 27,6 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Zgoła odmiennie przedstawia się sytuacja w przypadku Seata. W Polsce samochody hiszpańskiej marki należącej do Volkswagena były swego czasu bardzo popularne. Dawały namiastkę sportowej charakterystyki i pod względem wizualnym okazywały się bardziej atrakcyjne niż niemieccy krewniacy. Niestety, konotacje z macierzystym koncernem to również niemieckie silniki, a te - zdaniem Warranty Direct - zawodzą.

/ 102. Audi - 32,5 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Jedna z ulubionych przez Polaków marek premium znalazła się na drugim miejscu rankingu. Wielu naszym rodakom wydaje się, że Audi to dobry sposób na tanie w utrzymaniu, luksusowe auto. W końcu części, z których wiele współdzielonych jest z Volkswagenem, Seatem czy Skodą, nie mogą być drogie. Niestety i tu dziedzictwo macierzystego koncernu okazało się kłopotliwe.

10 / 101. Daihatsu - 33,3 proc.

Obraz
© zdjęcie producenta

Jak wynika z danych Warranty Direct, u podstaw aż jednej trzeciej awarii samochodów tej należącej do Toyoty, japońskiej marki, leży problem z silnikiem. Samochody Daihatsu na polskich drogach to jednak niezmierna rzadkość, więc nie stanowi to problemu dla naszych zmotoryzowanych.

tb/

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy