Małysz przeżył w Dubaju piekło

Obraz
Źródło zdjęć: © RMF Caroline Team

Z góry przypieka nie zasłonięte nawet najmniejszym obłoczkiem słońce. Ponieważ wszystko dzieje się na pustyni, o skrawku cienia można tylko pomarzyć. Dodatkowo do butów wsypuje się gorący niczym rozżarzone węgle piasek. Podczas treningów w Dubaju Adam Małysz (34 l.) przeżył prawdziwe piekło.

- To dobre określenie na te warunki. W ciągu dnia temperatury przekraczały 50 stopni. Piasek nagrzewał się do około 70 stopni. Można było kopać metr w głąb i jeszcze parzył, taki był gorący. A woda w basenie przy hotelu miała 36, więc nawet tam ciężko było się schłodzić - opowiada Faktowi kierowca.

Mimo trudnych do zniesienia okoliczności były skoczek narciarski był bardzo zadowolony z pierwszego w życiu kursu jazdy po pustyni. Zajęcia prowadził miejscowy instruktor z 30-letnim doświadczeniem.

- Nauczyłem się wielu rzeczy. To, co tam ćwiczyliśmy, jest nie do powtórzenia gdzieś indziej. Kiedy zobaczyłem wydmy, oniemiałem. Nie przypuszczałem, że samochodem da się wjechać tak wysoko. Dwa razy stanąłem, bo nie wiedziałem, co robić i zakopałem się. Jednocześnie podpowiadali mi instruktor, mój pilot Rafał Marton i szef naszego zespołu Albert Gryszczuk. Nie wiedziałem, kogo słuchać... - śmieje się Małysz.

- Na początku pilnowaliśmy, żeby Adam nie zrobił sobie krzywdy. Później poczuł się na tyle pewnie, że trzeba było go powstrzymywać przed szaleństwami - zdradza Gryszczuk. - Jazda w takich warunkach to kwestia doświadczenia. Ja dużo jeździłem po śniegu.

Wydawało mi się, że pustynia to trochę podobne warunki. Kiedy koledzy pozwolili mi na skorzystanie z intuicji, poczułem się swobodniej - wyjaśnia Małysz, który po kilku dniach treningowych jazd w Dubaju przeniósł się już na poligon w Drawsku Pomorskim.

Polecamy na Fakt.pl:
Popek wygra flaszkę

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła