Do października przyszłego roku zostanie wybudowana druga część obwodnicy Skawiny o długości 2,2 km. Nowa droga ograniczy ruch w centrum miasta i skomunikuje tamtejsze tereny przemysłowe.
We wtorek władze województwa małopolskiego podpisały umowę z wykonawcą inwestycji, konsorcjum pod przewodnictwem firmy Vistal Gdynia. Wartość robót budowlanych wyniesie prawie 36 mln zł.
Jak zaznaczył marszałek województwa Jacek Krupa drugi etap to kontynuacja drogi, którą otwarto pod koniec 2014 r. "Jako mieszkaniec Skawiny wiem, jak istotna jest dla nas ta obwodnica, dzięki niej ograniczymy ruch w centrum, a nowopowstały wiadukt nad torami pozwoli uniknąć tworzących się obecnie korków" - podkreślił.
Nowy odcinek obwodnicy Skawiny będzie miał ok. 2,2 km długości. Zacznie się od skrzyżowania z ulicą Energetyków i skończy na skrzyżowaniu z ulicą Piłsudskiego (droga krajowa nr 44).
Pierwszy etap, ukończony w 2014 r. ma swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego wcześniej przez gminę Skawina fragmentu obwodnicy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44), a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji kosztującej ponad 43,7 mln zł powstała ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej.
Docelowo, po wybudowaniu kolejnego fragmentu obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.
Władze regionu podkreśliły, że drugi etap obwodnicy Skawiny jest kolejną inwestycją infrastrukturalną województwa małopolskiego ujęta w Małopolskim Planie Inwestycyjnym opiewającym na 4,3 mld zł. Dokument zakłada powstanie w Małopolsce do 2023 roku m.in. 14 nowych obwodnic, rozbudowanie 274 km dróg wojewódzkich i zmodernizowanie 84 km już istniejących. Zaplanowano także budowę pięciu połączeń węzłów drogowych z drogami wojewódzkimi.