Magnum powraca, czyli nowe Cayenne według TechArt

Obraz
Obraz

Żadne z oferowanych aut w liczącej 20 lat historii TechArt z Loenbergu nie sprzedawało się tak dobrze jak Cayenne Magnum.

Aż 500 klientów zdecydowało się wypisać czek na co najmniej 200 tysięcy euro i wybrało ekstremalną interpretację luksusowego SUV-a Porsche. Zachęcona sukcesem mała niemiecka manufaktura na zbliżających się targach IAA pokaże jego najnowszą wersję zbudowaną w oparciu o Porsche Cayenne po liftingu. Podobnie jak poprzednik, nowe Magnum gdziekolwiek się pojawi, z pewnością nie przejedzie niezauważone.

Pakiet optyczny obejmuje między innymi zmienioną osłonę chłodnicy, przednie wloty powietrza wykończone aluminium, ciekawie wkomponowane cztery lampy przeciwmgielne, nakładki na reflektory tzw. "brewki". Do nowego Magnum zamówić możemy komplet 22-calowych obręczy o nazwie Formula II. Jeśli zdecydujemy się na ten zestaw, TechArt zaleca także kupno opon ContiCrossContact UHP w rozmiarze 295/30 ZR 22 z przodu i 335/25 ZR 22 z tyłu. Dlaczego? Ponieważ to jedyne produkowane obecnie seryjnie opony, które są w stanie wytrzymać dłuższą jazdę z prędkościami ponad 300 km/h.

Obraz

TechArt wzmocnił nieco nowego Magnum i zafundował mu kurację podnoszącą moc do nawet 620 KM. Pneumatyczne zawieszenie Cayenne również otrzymało ostatni szlif tunera. Zamontowano moduł obniżający nadwozie o 30 mm, jeśli akurat mamy ochotę pokazać jakiemuś właścicielowi Porsche 911 Turbo, lub Ferrari F430, na którym pasie autostrady jest jego miejsce. Jeśli nawet uda mu się nas w końcu dogonić na rogatkach miasta, będzie miał małe szansę w pojedynku spod świateł. Według zapowiedzi TechArt najmocniejsza, 620-konna wersja Magnum przyśpieszać ma do 100 km/h w ciągu zaledwie 4 sekund! Absurdalnie niskie sportowe zawieszenie dostosowane do możliwości drzemiących w silniku definitywnie przekreśla tego SUV-a... jako SUV-a! W tym wypadku stały napęd na cztery koła ma za zadanie polepszyć trakcję podczas szybkiej jazdy.

Ryk dochodzący z czterech końcówek układu wydechowego jest w stanie obudzić niejedno senne szwajcarskie miasteczko.

Wnętrze powstało we współpracy ze szwajcarską firmą „de Sede Of Switzerland”, wieloletnim specjalistą w dziedzinie luksusowych pokryć i tapicerek skórzanych.

Obraz

Wielu zamożnych tego świata w swoich posiadłościach posiada słynne skórzane sofy tej szwajcarskiej marki. Teraz jakość i pietyzm wykonania przeniesiono wprost do luksusowego SUV-a Cayenne. To co widzieliśmy w Cayenne Magnum można porównać chyba tylko do Bentleya, lub Rolls-Royce'a. Trudno znaleźć w jego wnętrzu element, który nie byłby pokryty szlachetną cielęcą skórą, lub delikatną alcantarą. Istniejącą od niemal 50 lat firmą „de Sede Of Switzerland” kieruje dwóch dżentelmenów. Jeden z nich, Hans-Peter Fessler jest również pasjonatem samochodów. Dlatego bardzo poważnie potraktowano zadanie jakie zlecił TechArt. Do siedziby znanego tapicera i producenta luksusowych sof w szwajcarskim Klingnau dostarcza się Cayenne Magnum, gdzie pod czujnym okiem Fesslera wykonywana
jest kompletna tapicerka auta. Podsufitka wykonana jest z materiału o nazwie Microsede, fotele ze skóry łączonej z Alcantarą. Z tyłu w specjalnym chłodzonym schowku znajdują się dwa kryształowe kieliszki do szampana sygnowane przez Rosenthala.

Obraz

Do pokrycia czterech indywidualnie wyprofilowanych foteli Cayenne Magnum użyto selekcjonowanych płatów skór pochodzących wyłącznie od młodych cieląt ze Szwajcarii i południowych Niemiec. Stada wyprowadzane są na pastwiska, z których usuwa się wszelkie przedmioty mogące uszkodzić cenną skórę cieląt. Naturalnie miejsca, gdzie znajdują się hodowle objęte są tajemnicą, w obawie przed atakiem obrońców praw zwierząt.

Już po śnieżnobiałym kolorze karoserii można przypuszczać, do kogo skierowana jest oferta firmy TechArt. Odbiorcami Magnum, będą przede wszystkim zamożni obywatele wysoko rozwiniętych krajów - głównych eksporterów ropy naftowej, w których autostrady są równe jak pokrywa fortepianów Steinway, a najmodniejszym kolorem tego sezonu jest właśnie biały. WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII

Źródło: TechArt, Informacja Mototarget

Źródło artykułu: Moto Target
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥