Wojewoda lubuski Jerzy Ostrouch podpisał w czwartek pozwolenie na budowę drugiej nitki trasy ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą o długości 13,5 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szacuje koszt inwestycji na 422 mln zł.
W ramach zadania powstanie prawie 13,5 km drugiej jezdni wzdłuż istniejącej trasy S3, a także dwa bliźniacze mosty na Odrze.
Nowa droga ma być gotowa w 2017 r., przeprawy dwa lata później - poinformował w czwartek na konferencji prasowej w Gorzowie Wlkp. dyrektor Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Przemysław Hamera.
Rozbudowa S3 o drugą jezdnię w woj. lubuskim dotyczy 62 km. Szacowane koszty całej inwestycji (pięć odcinków) to ponad 1,6 mld zł.
GDDKiA dysponuje pozwoleniami na budowę trzech z pięciu odcinków - drugiej nitki między Sulechowem a Zieloną Góra, a także drugich jezdni obwodnic Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza. Pozwolenia na kolejne są obecnie przygotowywane.
Hamera przekazał, że w przypadku obwodnic Gorzowa i Międzyrzecza procedura przetargowa powinna zakończyć się do końca sierpnia, natomiast wykonawca odcinka Sulechów - Zielona Góra powinien zostać wyłoniony na przełomie września i października br. W przypadku wszystkich trzech odcinków czas budowy wyniesie od 22 do 25 miesięcy.
"Generalnie przełom lat 2016 i 2017 to czas, kiedy na odcinku między Szczecinem a węzłem Nowa Sól z drogą wojewódzką nr 283 powinniśmy móc korzystać z drogi ekspresowej S3 w układzie 2+2 z wyłączeniem obiektów mostowych na rzece Odrze w pobliżu miejscowości Cigacice" - powiedział Hamera.
Dyrektor wyjaśnił, że budowa dwóch nowych mostów potrwa dwa lata dłużej, co wynika z jednej strony z przyjętej logistyki, a z drugiej z uwarunkowań środowiskowych.