Trwa ładowanie...
dka0kj1

Łódzki odcinek autostrady A1 w sierpniu 2016 r.

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Łódzki odcinek autostrady A1 w sierpniu 2016 r.
(GDDKiA)
dka0kj1

Prawdopodobnie w sierpniu przyszłego roku zakończą się prace przy budowie odcinka autostrady A1 pomiędzy Strykowem a Tuszynem (woj. łódzkie) - poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Wiceszef resortu odpowiadał łódzkiej posłance PiS Joannie Kopcińskiej na pytania dotyczące realizacji inwestycji autostrady A1 w stronę Częstochowy, drogi ekspresowej S14, i tunelu średnicowego w Łodzi. Jak zaznaczył Szmit, wszystkie te inwestycje są niezwykle ważne dla "spójności komunikacji" naszego kraju. Przypomniał, że "łódzki" odcinek autostrady A1 pomiędzy Strykowem a Tuszynem obejmuje prawie 40 km. Zwrócił uwagę, że ta trasa nie miała szczęścia do wykonawców, ale ostatecznie w 2014. roku rozstrzygnięto przetargi na jej wykonanie. Budowa drogi podzielona została na trzy odcinki i według niego prace na nich są zaawansowane od 70 do 75 proc. Według wiceministra planowany termin zakończenia prac na odcinku autostrady A1 pomiędzy Strykowem a Tuszynem to sierpień 2016 roku.

Autostrada A1 ma połączyć Trójmiasto z Górnym Śląskiem. W Strykowie, na północ od Łodzi, przecina autostradę A2, natomiast w Gliwicach - A4. Autostrada kończy się na przejściu granicznym w Gorzyczkach. Długość całkowita autostrady A1 to 568 km. Budowany obecnie odcinek trasy w woj. łódzkim biegnie przez powiaty; zgierski i łódzki wschodni tj. gminy; Stryków, Nowosolna, miasto Łódź, Andrespol, Brójce, Rzgów i Tuszyn.

dka0kj1

Szmit odniósł się również do budowy drogi ekspresowej S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi, która w sumie ma liczyć 28 km. Jej budowa została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy, od węzła Lublinek (czyli od istniejącego już fragmentu drogi krajowej nr 14) do węzła Teofilów oraz drugi od węzła Teofilów do miejscowości Słowik (skrzyżowanie z drogą krajową nr 91). Jak mówił, w październiku tego roku wszczęto postępowanie przetargowe na wykonawcę projektu. Przewidywany koszt inwestycji to 1,5 mld zł i ma być finansowany przede wszystkim z budżetu państwa. Według niego realizacja inwestycji powinna rozpocząć się w 2017 roku, a jej zakończenie przewiduje się na przełom lat 2019/2020.

Źródło: PAP

ll

dka0kj1

Podziel się opinią

Share

dka0kj1

dka0kj1