Według danych producenta, Lexus RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Pod maską tego modelu pracuje silnik V8 o pojemności 5,0 l, który rozwija 477 KM przy 7100 obr/min i 530 Nm w zakresie 4800-5600 obr/min. Napęd trafia do tylnych kół za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni Sports Direct Shift. W sprawnym nabieraniu prędkości pomaga również mechanizm różnicowy typu torque vectoring. Jedynym minusem sportowego Lexusa jest jego masa własna, która wynosi 1765 kilogramów.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
BMW M4 wyposażone w 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów jest lżejsze o ponad 100 kilogramów (waży 1612 kg). Uzyskanie tak świetnego wyniku było możliwe dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów, jak wzmacnianego włóknem węglowym plastiku czy aluminium. Źródłem napędu jest wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii M TwinPower Turbo rozwijający 431 KM i 550 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje „na papierze” 4,1 sekundy.
W rzeczywistości okazuje się, że Lexus „odstawia” BMW podczas przyspieszenia do 150 km/h, przy czym niemieckie auto zrównuje się z japońską konstrukcją dopiero w okolicach prędkości 200 km/h.
Źródło: Mototarget.pl
ll/moto.wp.pl