Trwa ładowanie...

Lexus IS 200t w salonach od września br.

Lexus IS 200t w salonach od września br.Źródło: zdjęcie producenta
d1n48ni
d1n48ni

We wrześniu br. w europejskich salonach Lexusa pojawi się model IS 200t. Sedan ma zapewniać wysokie osiągi przy jednoczesnym niewielkim spalaniu.

Za napęd pojazdu posłuży znany z NX 200t i zapowiadany w przyszłym RX 200t 2-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem (245 KM). Będzie on wyposażony w innowacyjny układ wtryskowy D-4ST, obniżający zużycie paliwa i poprawiający dostęp do pełnego momentu obrotowego o wartości 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,0 s, prędkość maksymalna 230 km/h a średnie zużycie paliwa – 7,0 l/100 km.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Ciekawym rozwiązaniem jest głowica z integralnym kolektorem wylotowym „4 w 2” i turbosprężarką typu twin-scroll. Kolektor łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie. W połączeniu z turbosprężarką konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych. Wyposażona w obieg wodny chłodnica powietrza doładowującego została zamontowana bezpośrednio do silnika, co skróciło długość kanałów za turbosprężarką i zminimalizowało zwłokę doładowania. W turbosprężarce zastosowano układ płynnego sterowania pracą zaworu obejściowego, co ograniczyło straty pompowania przez ograniczenie ciśnienie zwrotnego przy niskim obciążeniu silnika, kiedy „turbo” nie jest wykorzystywane (oszczędność paliwa).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wspomniany układ zasilania D-4ST łączy wysokociśnieniowy wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindrów z niskociśnieniowym wtryskiem do kanałów dolotowych. Dawka paliwa rozdzielana jest pomiędzy wtryskiwacze w cylindrach i wtryskiwacze w kanałach dolotowych w zależności od obciążenia silnika, co umożliwia optymalizację procesu spalania w każdych warunkach jazdy. W jednostce nie zabrakło też mechanizmu sterującego fazami rozrządu, w którym do sterowania fazami zaworów wylotowych zastosowano układ VVT-i, a zaworów dolotowych – VVT-iW. Poprawiło to charakterystykę momentu obrotowego w załym zakresie prędkości obrotowych silnika i umożliwiło rozruch silnika w cyklu Otto, a następnie pracę w bardziej ekonomicznym cyklu Atkinsona, przy zachowaniu wysokich osiągów podczas pełnego otwarcia przepustnicy.

Kadłub silnika wykonano z niskoniklowego, żaroodpornego staliwa a pokrywę głowicy, kolektor dolotowy przewody dolotowe – z tworzywa sztucznego. Cała jednostka waży 160 kg. Współpracuje z nią 8-stopniowa skrzynia Sport Direct Shift z wychylnymi przełącznikami zmiany przełożeń w kierownicy, pierwotnie opracowaną dla wyczynowego coupe RC-F.

d1n48ni

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj