Trwa ładowanie...
d24nd4y

Lexus IS 200t w salonach od września br.

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Lexus IS 200t w salonach od września br.
(zdjęcie producenta)
d24nd4y

We wrześniu br. w europejskich salonach Lexusa pojawi się model IS 200t. Sedan ma zapewniać wysokie osiągi przy jednoczesnym niewielkim spalaniu.

Za napęd pojazdu posłuży znany z NX 200t i zapowiadany w przyszłym RX 200t 2-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem (245 KM). Będzie on wyposażony w innowacyjny układ wtryskowy D-4ST, obniżający zużycie paliwa i poprawiający dostęp do pełnego momentu obrotowego o wartości 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,0 s, prędkość maksymalna 230 km/h a średnie zużycie paliwa – 7,0 l/100 km.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Ciekawym rozwiązaniem jest głowica z integralnym kolektorem wylotowym „4 w 2” i turbosprężarką typu twin-scroll. Kolektor łączy te pary cylindrów, w których tłoki poruszają się zgodnie w fazie. W połączeniu z turbosprężarką konstrukcja kolektora zapobiega wzajemnej interferencji strumieni gazów wylotowych z poszczególnych cylindrów i pozwala na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego w możliwie najszerszym zakresie prędkości obrotowych. Wyposażona w obieg wodny chłodnica powietrza doładowującego została zamontowana bezpośrednio do silnika, co skróciło długość kanałów za turbosprężarką i zminimalizowało zwłokę doładowania. W turbosprężarce zastosowano układ płynnego sterowania pracą zaworu obejściowego, co ograniczyło straty pompowania przez ograniczenie ciśnienie zwrotnego przy niskim obciążeniu silnika, kiedy „turbo” nie jest wykorzystywane (oszczędność paliwa).

 (fot. zdjęcie producenta)

Wspomniany układ zasilania D-4ST łączy wysokociśnieniowy wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindrów z niskociśnieniowym wtryskiem do kanałów dolotowych. Dawka paliwa rozdzielana jest pomiędzy wtryskiwacze w cylindrach i wtryskiwacze w kanałach dolotowych w zależności od obciążenia silnika, co umożliwia optymalizację procesu spalania w każdych warunkach jazdy. W jednostce nie zabrakło też mechanizmu sterującego fazami rozrządu, w którym do sterowania fazami zaworów wylotowych zastosowano układ VVT-i, a zaworów dolotowych – VVT-iW. Poprawiło to charakterystykę momentu obrotowego w załym zakresie prędkości obrotowych silnika i umożliwiło rozruch silnika w cyklu Otto, a następnie pracę w bardziej ekonomicznym cyklu Atkinsona, przy zachowaniu wysokich osiągów podczas pełnego otwarcia przepustnicy.

Kadłub silnika wykonano z niskoniklowego, żaroodpornego staliwa a pokrywę głowicy, kolektor dolotowy przewody dolotowe – z tworzywa sztucznego. Cała jednostka waży 160 kg. Współpracuje z nią 8-stopniowa skrzynia Sport Direct Shift z wychylnymi przełącznikami zmiany przełożeń w kierownicy, pierwotnie opracowaną dla wyczynowego coupe RC-F.

d24nd4y

Źródło: Lexus

ll/moto.wp.pl

d24nd4y

Podziel się opinią

Share

d24nd4y

d24nd4y