| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10365/delta-lancia-hpe-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | W Polsce samochody Lancia kojarzą się zupełnie inaczej niż w pozostałej części Europy. O ile u nas limuzyny tej marki drugą już dekadę wożą decydentów, o tyle w Europie Zachodniej częściej widzi się w nich gwiazdy kina. Różnica pomiędzy Andrzejem Lepperem i Alain Delonem jest więcej, niż subtelna – nic też dziwnego, że to w Zachodniej Europie Lancia kojarzona jest przede wszystkim z pięknem i elegancją.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10365/delta-lancia-hpe-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji Lancia zaprezentowała swój najnowszy model studyjny Delta HPE. Auto jest określane przez producenta jako sportowa, funkcjonalna limuzyna, której projekt oparto na modelu z lat 70. - Lancii Beta HPE. Zaprezentowany właśnie model studyjny ma długość 4,5 m, wysokość 1,5 m i szerokość 1,8 m. Auto skonstruowano tak, by mogło oferować jak najwięcej miejsca, co zauważalne jest wyraźnie w przypadku pasażerów tylnej kanapy. Komfort wnętrza wynika nie tylko z wysoko poprowadzonej linii dachu, ale i znacznego rozstawu osi (2,7 m), co przekładać się musi nie tylko na ilość miejsca, ale i właściwości jezdne. Nacisk położono wyraźnie na komfort podróżowania, bo pojemność bagażnika wynosi 400 l – niewiele, jak na auto o takiej sylwetce.
Producent wyjaśnia, że dla studyjnego modelu Delta HPE przewidziano całą gamę silników benzynowych oraz wysokoprężnych, które współpracować mogą z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi albo automatycznymi. Nie wiadomo właściwe, po co cała gama silników w przypadku prototypu. Można jedynie mieć nadzieję, że zapowiada to dalszy, być może produkcyjny żywot projektu Lancia Delta HPE.