Kubica: w Melbourne będzie dobrze

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

- Skoro Fernando Alonso w zeszłym roku wygrał w Melbourne, jadąc agresywnie, mój agresywny styl też mi tu nie przeszkodzi - uważa Robert Kubica przed pierwszym startem sezonu Formuły 1.

Gazeta Wyborcza: Pytałem. Mario Theissen powiedział w czwartek wieczorem, że zdecydowano o jeździe Vettela. Zaś o tym, kto skorzysta z drugiego samochodu w porannej sesji w piątek, zdecyduje on sam tuż przed treningiem. Jesteście bodaj jedynym zespołem, który wykonuje takie manewry.

Robert Kubica: Jesteśmy widać inni, wyjątkowi. Widać, że ktoś... (Kubica po zastanowieniu nie ciągnie wątku). Przyjmę każdą decyzję, nie mam innego wyjścia.

Według Theissena macie się zmieniać z Heidfeldem na piątkowych porannych treningach co drugie Grand Prix...

Podobno tak, podobno nie.

Fernando Alonso powiedział, że w jego mclarenie wszyscy są szczęśliwi, bo wiedzą, jak jeździć na oponach Bridgestone, które po wycofaniu się Michelina są jedyne i obowiązkowe dla wszystkich. Aleksander Wurz z Williamsa twierdzi odwrotnie - że nie ma to żadnego znaczenia, bo opony Bridgestone'a są w tym roku zupełnie inne niż w zeszłym. Pan jeździł na Michelinach, więc i Pan jest stroną w tym sporze. To jak to jest? Wszyscy mają równe szanse czy stali klienci Bridgestone'a mają większe?

Stali klienci Bridgestone'a nie mają żadnej przewagi. W zeszłym sezonie były to inne opony, o całkiem innej konstrukcji. Teraz mają sztywniejsze ścianki. Są wykonane z innej, twardszej mieszanki. Łatwiej taką oponę zjechać, więc trzeba ją oszczędzać.

Nikt nie wie, jak kierowcy i zespoły dostosują się do nowych opon. Znak zapytania robi się jeszcze większy, gdy trzeba używać dwóch zestawów opon - bardziej miękkich i twardszych - w czasie jednego wyścigu [dla telewidzów: bardziej miękka z tych dwóch rodzajów opon będzie miała specjalne oznaczenie widoczne dla kibiców].

Tor w Melbourne wymaga ostrej jazdy, Pana starego stylu.

To fakt, opony mogą tutaj skomplikować życie, choć mam nadzieję, że mi nie skomplikują. Alonso, który preferuje bardzo podobny styl do mojego, w zeszłym roku wygrał w Melbourne. Miał dużą przewagę. Jego agresywniejsza jazda spowodowała większe rozgrzanie opon i lepsze trzymanie się nawierzchni. Co prawda w tym sezonie jest trochę inaczej. No, cóż, można sobie gdybać, jak będzie.

Ja ten tor lubię. W zeszłym roku jeździłem tu jako trzeci kierowca, ale mieliśmy sporo kłopotów technicznych, więc się nie najeździłem. Jest fajny, półuliczny, ma sporo z moich ulubionych cech - krótkie zakręty, dużo ostrych dohamowań i szybkich wyjść z zakrętu. Miejmy nadzieję, że to mi pomoże.

A jak teraz będzie w Melbourne, na dość podobnym torze do tego z Makao?

- Dobrze.

Lewis powiedział, że jest Pan jedynym kierowcą, którego się obawia w Formule 1. Jak Pan czuje się w takiej roli?

Jestem jego fanem, bo dzięki niemu w Formule 1 będzie więcej zabawy.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę