WAŻNE
TERAZ

Tylko w WP: Ministra o nowych uprawnieniach inspekcji pracy

Kubica: powalczymy o wyższe pozycje

Robert Kubica powiedział Rzeczpospolitej, że w połowie stycznia wraca na tor Formuły 1. Wszystko po to, by nowy sezon był lepszy od starego.

Jaki był dla pana kończący się rok?

ROBERT KUBICA : Udany. Rozpocząłem go jako trzeci kierowca zespołu BMW Sauber, a od Grand Prix Węgier jeżdżę w wyścigach. Ciężko pracowałem, dużo się nauczyłem. Stopniowo ulepszaliśmy bolid, nie traciliśmy dystansu do czołówki, a to już spore osiągnięcie. Stanąłem na podium w Monzie, ale zdobywanie punktów nie było priorytetem. Najważniejsze, że pokazałem się z dobrej strony i udowodniłem, że potrafię utrzymać dobry rytm przez cały wyścig. To wystarczyło, by zostać w Formule 1 na dłużej. Gdybym pierwszy sezon miał nieudany, to najprawdopodobniej już by mnie tu nie było.

Sezon skończył się w październiku, kolejny zaczyna dopiero w marcu. Co kierowca Formuły 1 robi zimą?

Mieliśmy kilka tygodni przerwy. Potem powrót do zajęć - udział w imprezach dla sponsorów czy zespołu, a pod koniec listopada zaczęliśmy jazdy testowe. Mamy za sobą trzy sesje. W połowie stycznia, po prezentacji nowego bolidu, wracamy na tor. Wcześniej, w pierwszej połowie stycznia, czekają mnie kolejne obowiązki wobec zespołu.

Czemu służą jazdy testowe w przerwie między sezonami?

Dopracowaniu i sprawdzeniu pewnych elementów bolidu. W tym roku testy są ważniejsze niż w poprzednich latach, bo sprawdzamy nowe opony Bridgestone, których będziemy używać w sezonie 2007. Nowy bolid powstaje już od kilku miesięcy, jednak cały czas można wprowadzać w nim zmiany - lepiej późno niż wcale. Można już ocenić, jak będzie się sprawował przyszłoroczny bolid BMW Sauber? Jeszcze nie. Testy w tunelu aerodynamicznym wlały w nas sporo optymizmu, ale nowy bolid wyjedzie na tor dopiero po prezentacji. Jeśli będzie dopracowany, to powalczymy o wyższe pozycje niż w ostatnim sezonie. Zadowoli mnie możliwość walki o miejsca w punktowanej ósemce podczas każdej Grand Prix. W mijającym roku BMW Sauber był piątym zespołem w klasyfikacji, ale różnica punktowa między nami a czwartą Hondą była ogromna. Mam nadzieję, że pójdziemy do przodu dalej niż konkurencja, która też na pewno się wzmocni.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro