Kubica: największym wyzwaniem oes Monte Lerno

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/EPA

Po udanym dla Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka Rajdzie Argentyny, polska załoga będzie walczyć o dobry wynik we Włoszech. Kubica ma dobre wspomnienia z ubiegłorocznego Rajdu Sardynii (z wielką przewagą wygrał w kategorii WRC-2), który nie wybacza błędów. Największym wyzwaniem dla załóg będzie liczący 59 km odcinek specjalny Monte Lerno, najdłuższy w sezonie WRC.

W Argentynie Kubica i Szczepaniak zajęli wysokie piąte miejsce, jadąc bezbłędnie, co zaowocowało pierwszymi punktami w mistrzostwach. WRC przenosi się teraz na Sardynię, gdzie krakowianin może liczyć na kolejny dobry występ, tym bardzie, że w ubiegłym sezonie zmiażdżył tu konkurencje w WRC-2 i jadać wolniejszym autem wbił się do pierwszej "10" w generalce.

- Do Sardynii jedziemy z podobnym nastawieniem, jakie mieliśmy w Argentynie. Oczywiście Sardynię już trochę poznałem w zeszłym roku, w samochodzie WRC2, ale mój cel się nie zmienia. Chcę maksymalnie zwiększyć szanse dojechania do mety, co oznacza sprowadzenie do minimum liczby pomyłek - mówi Kubica przed szóstą rundą WRC.

Prawie jedna trzecia tegorocznej trasy jest nowa w porównaniu do ubiegłorocznej. Niektóre fragmenty będą pokonywane w przeciwnym kierunku, jednak większość odcinków specjalnych dobrze znana jest z przeszłości, więc niebagatelną rolę będą odgrywały notatki z poprzednich lat. Niestety Kubica dysponuje jedynie doświadczeniem z poprzedniej edycji rajdu, który pokonał w innym aucie.

- Sam rajd za bardzo się nie wyróżnia, ale od czasów kartingu spędziłem tam całkiem sporo czasu, dlatego na Sardynii, tak jak w Polsce, będę miał więcej kibiców niż zazwyczaj. Jest to trudny rajd, jak wszystkie w WRC. Z tej perspektywy nie różni się za bardzo od poprzednich i dlatego moje podejście się nie zmieni - zapowiada Polak.

Tym na co szczególnie czekają kibice to sobotnia próba Monte Lerno. Najdłuższy, bo aż 59-kilometrowy oes jest najdłuższym w całym sezonie. Na jego trasie na załogi czeka słynna hopa Micky'ego, za którą czai się zdradziecki zjazd z górki.

- Największym wyzwaniem będzie w tym roku przejazd najdłuższego odcinka. Ma 59 km, więc będzie dość wymagający. W zasadzie wszystkie odcinki wyglądają na wymagające. Nawierzchnia jest piaszczysta, więc jest dość ślisko. Wszystkie odcinki są szybkie, a niektóre partie bardzo szybkie, a równocześnie bardzo wąskie. Trzeba jechać bardzo precyzyjnie, trzymając prędkość w zakrętach, a równocześnie pilnować linii. Nie ma tam miejsca na pomyłki - charakteryzuje trasę rajdu Kubica.

Rajd Sardynii odbędzie się w dniach 5-8 czerwca.

_ MR _

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne