Kubica: cudu z dnia na dzień nie będzie

Jak można zostać kierowcą wyścigowym? - Trzeba wyjechać z kraju, bo tu kariery międzynarodowej się nie zrobi - odpowiada Robert Kubica. - A kto z kierowców F1 chce mieć przyjaciela, niech kupi sobie psa - opowiada o relacjach międzyludzkich w najwyższej klasie wyścigów. Zapewnia też, że na sukcesy przyjdzie jeszcze czas – pisze Gazeta Wyborcza.

Robert Kubica w niedzielne popołudnie był gościem w "Miasteczku Tour de Pologne" zorganizowanym na Placu Teatralnym w Warszawie przez grupę kolarską Intel-Action, której zawodnicy w poniedziałek wystartują w tegorocznym Tour de Pologne.

Kibice mogli obejrzeć bolid teamu BMW Sauber, za kierownicą którego Robert Kubica rywalizuje w mistrzostwach świata. Polski kierowca rozdał setki autografów, odpowiedział na wiele pytań dotyczących kulis wyścigów Formuły 1.

- Kibice i fani bardzo liczą na moje zwycięstwa w wyścigach, ale na razie muszę trochę ostudzić te nadzieje. Na znaczące sukcesy - mam nadzieję - jeszcze przyjdzie czas - stwierdził Kubica.

- Gdyby ktoś mi powiedział dziesięć miesięcy temu, że będę startował jako zawodnik zespołu w Grand Prix Węgier i Turcji, to bym go wyśmiał. Dla mnie największym tegorocznym sukcesem jednak nie były same starty, ale podpisanie rocznego kontraktu jako kierowca testowy z zespołem BMW Sauber. To była bardzo ważna rola, nadal testuję i bardzo dużo jeżdżę, mam nadzieję, że tak będzie do końca tegorocznego sezonu - stwierdził Kubica.

Polski kierowca uważa, że na razie jego zespół dysponuje bolidem, którym obaj kierowcy - on sam i Niemiec Nick Heidfeld będą mogli walczyć o miejsca w drugiej dziesiątce. Każdy lepszy rezultat będzie sporą niespodzianką. Zespół posiada już odpowiedni potencjał techniczny i bardzo dobry zespół mechaników, ale o zwycięstwach w wyścigach na razie trzeba zapomnieć.

- Cudu na torze z dnia na dzień nie ma, takie przypadki w Formule 1 się nie zdarzają. Pracujemy stale nad bolidem, jest już spora poprawa, ale i tak do doskonałości sprzętu jeszcze daleko. Ja sam przecież nadal jestem na torach nowicjuszem, muszę się jeszcze bardzo wiele nauczyć. Znam swoje miejsce w szeregu. Przecież nadal nie wiem, jak będzie wyglądała moja przyszłość w następnym sezonie. Oczywiście liczę na to, że zespół BMW Sauber podpisze ze mną kontrakt, ale o tym zadecydują szefowie teamu. Ja na ich decyzję nie mam żadnego wpływu – dodał.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę