Kubica: chciałbym mieć więcej punktów na koncie

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

Chciałbym mieć więcej punktów na koncie - mówi Rzeczpospolitej przed wyścigiem o Grand Prix Hiszpanii Robert Kubica, kierowca teamu BMW-Sauber.

W trzech wyścigach zdobył pan trzy punkty. Nie jest to chyba wymarzony początek sezonu?

ROBERT KUBICA: Chciałbym mieć więcej punktów na koncie. W Australii jechałem na czwartej pozycji, po pięć punktów, ale nie ukończyłem wyścigu z powodu awarii. W Malezji w czasie kwalifikacji jako jedyny mogłem znaleźć się blisko kierowców Ferrari i McLarena, ale w trzeciej części wyścigu powtórzył się problem z Australii -kłopot z wyliczeniem czasu ostatniego wyjazdu pozbawił mnie szansy na przejechanie szybkiego okrążenia z małym obciążeniem paliwem i na świeżych oponach. Kosztowało mnie to dwie pozycje startowe. W Bahrajnie zdobyłem trzy punkty, ale znów przydarzył się problem -tym razem z klapką wlewu paliwa.

Czyli po dwóch zupełnie nieudanych wyścigach zaczęło się w końcu układać lepiej?

W pewnym momencie musi zacząć być lepiej, bo gorzej niż w Malezji już być nie mogło.

Pańskie problemy to pech czy coś więcej?

Nie można wszystkiego zwalić na pecha, bo błędy podczas kwalifikacji wynikały z błędów pewnych ludzi. Z kolei bolidy psują się od początku wyścigów samochodowych i nadal będą się psuły. Tak się złożyło, że miałem dwie poważne awarie z rzędu plus klapka w Bahrajnie -niby mała rzecz, ale traci się 0,4 -0,5 sekundy na okrążeniu, co w przekroju całego wyścigu może dać nawet pół minuty.

Jaka jest w tym wszystkim rola pańskiego nowego inżyniera wyścigowego Mehdiego Ahmadiego?

Gdybyśmy osiągali takie wyniki, jakie powinniśmy osiągać, to dyskusji o inżynierze w ogóle by nie było. Mamy problemy, więc trzeba szukać winnych - żeby jednak wszystko było jasne, ja nie zwalam winy na inżyniera. W zeszłym roku, kiedy byłem kierowcą testowym, pracowałem z innym inżynierem. Kiedy zacząłem jeździć w wyścigach, moim bolidem zajmował się dotychczasowy inżynier Jacques'a Villeneuve'a. Już podczas pierwszego wyścigu na Węgrzech mogliśmy parę rzeczy rozwiązać inaczej -gdybyśmy się lepiej znali. Przed tym sezonem ten inżynier został przesunięty do innego kierowcy, a ja dostałem kolejnego i znowu muszę przechodzić proces docierania.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯