Trwa ładowanie...

Król szos - Ford Mustang Shelby Cobra GT500KR

Król szos - Ford Mustang Shelby Cobra GT500KR
d3pdz0p
d3pdz0p

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12205/shelbygt500kr2-550.jpeg',550,427) ) |
| --- | Legendarny tuner ogłosił, że już wkrótce wprowadzi do sprzedaży najmocniejszego Mustanga wszechczasów. Maszyna ma oddać hołd pierwowzorowi z końca lat ’60 ubiegłego wieku, który był tak doskonały, iż mawiano o nim "King of the Road"...

Nowe wcielenie ma wszystko, co potrzeba, by również stać się królem drogi. Dzięki wielkim kołom, masywnym zderzakom, jaskrawym pasom na karoserii oraz emblematom z motywem kobry samochód wygląda groźnie nawet na parkingu. Trudno też nie zwrócić uwagi na karbonową maskę z potężnym wlotem powietrza.

d3pdz0p

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12204/shelbygt500kr1-550.jpeg',550,536) ) |
| --- | Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nikt nie będzie miał wątpliwości, które auto rozdaje karty na szosie. Bulgot ośmiu cylindrów wydobywa się z dwóch rur wydechowych. Specjaliści z firmy Shelby wzięli pod lupę silnik o pojemności 5,4 litra. Po modyfikacjach w układzie zapłonowym, ustawieniu przepustnic oraz zoptymalizowaniu dolotu moc wzrosła o 40 KM, czyli wynosi aż 540 KM. Zdaniem konstruktorów samochód będzie teraz nie tylko szybciej reagował na naciśnięcie gazu – można też oczekiwać większej efektywności w średnim zakresie obrotów.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12205/shelbygt500kr3-550.jpeg',550,378) ) |
| --- | Niebagatelne 691 Nm momentu obrotowego z powodzeniem wystarczyłoby to do nadania Cobrze imponującej dynamiki. Tunerzy poszli jednak na całość montując 6-biegowa skrzynię o skróconych przełożeniach. Proces zmiany biegów ułatwia także krótki lewarek ze zmniejszonym skokiem. Producent nie ujawnił jeszcze czasu rozpędzania do „setki”, jednak można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że niewiele przekracza 4 sekundy. Z znacznie zwiększonej dynamice samochodu można przekonać się również spoglądając na olbrzymie hamulce Brembo. W końcu 14-calowych tarcz oraz wielotłoczkowych zacisków nie montuje się bez powodu...

d3pdz0p

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12205/shelbygt500kr-550.jpeg',550,388) ) |
| --- | Przy strojeniu zawieszenia dołożono starań, by maszyna prowadziła się najlepiej, jak to tylko możliwe, a jednocześnie wciąż pozostała zdatna do użytku na publicznych, nie zawsze równych drogach. Dlatego też twardość sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów odbiega od znanych z wyścigowych bolidów.

Do produkcji ma trafić seria licząca zaledwie 1000 egzemplarzy. Trudno więc spodziewać się przystępnych cen. Wystarczy wspomnieć, że Shelby GT500 sygnowany pierwszym numerem został zlicytowany na aukcji charytatywnej za okrągłe... 600 000 dolarów!

d3pdz0p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3pdz0p
Więcej tematów