Kościuszko najmłodszym rajdowym mistrzem w historii

Zwcycięstwo w ostatniej rundzie, cztery drugie miejsca i jeden nieskończony z powodu awarii silnika rajd - oto bilans sezonu Rajdowych mistrzostw Polski załogi Suzuki Chłopskie Jadło RT Michał Kościuszko/Jarosław Baran.

Ekipa żółtego ignisa przypieczętowała tytuł na odcinkach Rajdu Wawelskiego, a na mecie ostatniej rundy Junior odbierał zasłużone gratulacje za podwójne korony Mistrzostw Polski: w klasyfikacji Super 1600 oraz F2.

Jak jest recepta na sukces według Michała Kościuszki? - Przede wszystkim skuteczność - twierdzi najmłodszy w historii polskich rajdów mistrz.

O ile dla młodego Michała Kościuszki zdobyty przed czterema dniami tytuł jest pierwszym w karierze, o tyle dla jego doświadczonego pilota Jarosława Barana są to już czternaste mistrzowskie laury. - Jest to wielki sukces Michała a ja jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy - mówi Jarek Baran.

Osiągnięcie mety Rajdu Wawelskiego okazało się dla załogi Kościuszko/Baran bardzo owocne. Nie dość, że zajęli pierwsze miejsce w klasyfikacji Super 1600, to na dodatek taki sam wynik powtórzyli w punktacji F2 (auta z silnikami do 2 litrów i napędem na jedną oś). Poza tym żółty ignis krakowian finiszował na czwartym miejscu w generalce, a zespołowo przypadła im trzecia pozycja. - Jestem bardzo szczęśliwy, to mój pierwszy tytuł mistrzowski w rajdach samochodowych - cieszył się na mecie Wawelskiego Michał Kościuszko.

- Bardzo chciałem wygrać tegoroczne Mistrzostwa Polski w S1600 i cieszę się, że udało się nam z Jarkiem zrealizować to marzenie w Krakowie, w moim rodzinnym mieście. Przykro mi, że awarie techniczne wyeliminowały z ostatniego rajdu Sebastiana Frycza i Grześka Grzyba, z którymi przez cały sezon ścigaliśmy się wspólnie tworząc ciekawe widowisko.

- Bardzo dziękuję moim kibicom za wsparcie podczas całego sezonu i za doping na trasach rajdowych. Dziękuję także moim sponsorom i całemu zespołowi, z którymi wspólnie pracowaliśmy na końcowy sukces - zakończył najmłodszy mistrz. - Bardzo się cieszę, że po wyrównanej walce w RSMP stanęliśmy na najwyższym stopniu podium w kategorii S 1600. - dodaje Jarek Baran. - Zaprocentowała nasza determinacja, skuteczność i regularność jazdy.

_ Gazeta Krakowska _

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro