Trwa ładowanie...
20-12-2010 14:52

Koniec czekania na dowód

Koniec czekania na dowódŹródło: PAP
d1q3vyg
d1q3vyg

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych zakończyła integrację systemu Pojazd z CEPiKiem. W 400 urzędach na terenie całego kraju wdrożono nowe rozwiązanie ADSxP.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych (PWPW) zakończyła integrację systemu Pojazd z CEPiKiem. W 400 urzędach na terenie całego kraju wdrożono nowe rozwiązanie ADSxP. Celem wdrożenia było usprawnienie pracy organów rejestrujących oraz skrócenie czasu oczekiwania na dowód rejestracyjny pojazdu.

Wdrożenie umożliwiło urzędom w całej Polsce komunikację w trybie on-line, w czasie rzeczywistym. Dzięki błyskawicznemu przesyłowi danych podwyższyły się standardy bezpieczeństwa oraz znacznie przyśpieszono niektóre procedury, co powinno skrócić czas obsługi obywatela. Nowy system ADSxP pozwala na bieżącą aktualizację bazy CEPiK, z której korzystają nie tylko wydziały komunikacji, ale również Policja oraz inne służby, a także firmy ubezpieczeniowe.

- Połączenie dwóch systemów informatycznych (Pojazd i CEPiK) pod względem logistyczno-organizacyjnym było dla nas jednym z trudniejszych zadań dotyczących administracji - mówi Ryszard Chyrzyński, z-ca dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki w MSWIA. - W ciągu zaledwie czterech miesięcy wdrożyliśmy wraz z PWPW nowe rozwiązanie w prawie 400 lokalizacjach w całej Polsce. Wiązało się to z wdrożeniem nowych aplikacji, doposażeniem w sprzęt informatyczny oraz przeszkoleniem około 3 800 osób w całej Polsce.

PWPW dokonała również modernizacji infrastruktury programowo-sprzętowej we wszystkich urzędach i w centrum przetwarzania danych w PWPW. Były to m.in. nakłady związane z instalacją nowych wersji oprogramowania systemowego i użytkowego we wszystkich urzędach, wymiana około 400 sztuk serwerów, migracją danych na nowe serwery we wszystkich urzędach, wymiana (około 3 500 sztuk) stanowisk komputerowych i drukarek, wymianą szaf krosowniczych i innych elementów infrastruktury telekomunikacyjnej oraz instalacja około 500 sztuk skanerów przeznaczonych do archiwizacji dokumentów. Zmodernizowane zostało także Centrum Personalizacji PWPW.

- Została stworzona baza, na której jednostki samorządu terytorialnego mogą skutecznie rozwijać kolejne usługi elektroniczne dla obywateli w całej Polsce - mówi Jan Maciej Czajkowski ze Związku Powiatów Polskich. - Grzechem byłoby niewykorzystanie tej infrastruktury i nowych możliwości.

d1q3vyg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q3vyg
Więcej tematów