BMW F 900 R i F 900 XR na rok 2025. Zmiany trudno dostrzec, ale mają być odczuwalne

To jeden z tych liftingów, przy których trzeba chodzić z lupą, aby dostrzec je wizualnie. Dotyczy on bardziej technologii niż czegokolwiek innego. Naked i sport klasy średniej od BMW jednak mają sporą listę zmian.

BMW F 900 R i F 900 XRBMW F 900 R i F 900 XR
Źródło zdjęć: © BMW
Szymon Jasina

Wizualne zmiany w dwóch motocyklach BMW wiążą się głównie z ergonomią. Dzięki lekkiemu przesunięciu kierownicy i podnóżków pozycja siedząca na F 900 R jest bardziej sportowa. Drobnym detalem jest też to, że bok przedniej lampy jest teraz lakierowany. Natomiast F 900 XR dostał przeprojektowaną i nieco większą szybkę, która ma lepiej chronić przed wiatrem. Do tego osłony dłoni są teraz w standardzie - w końcu mowa o modelu sportowym z bardziej turystycznym charakterem.

Zarówno F 900 R, jak i F 900 XR mają nowe regulowane zawieszenie, ale też systemy ABS Pro i Dynamic Brake Control w standardzie. Na właściwości jezdne mocno powinny natomiast wpłynąć nowe felgi, które są aż o 1,8 kg lżejsze niż do tej pory. To właśnie one są też głównymi elementami skutkującymi w łącznym obniżeniu masy tych motocykli o 3 kg.

BMW F 900 R
BMW F 900 R © BMW

Drugą najważniejszą zmianą w tej kwestii jest lżejszy o 0,8 kg akumulator. BMW F 900 XR w standardzie dostaje teraz bardziej zaawansowany reflektor ze światłem do jazdy dziennej, adaptacyjne światło, podgrzewane manetki i gniazdo USB-C.

Lifting dwóch bliźniaczych modeli BMW wiązał się też z potrzebą dostosowania silnika od normy Euro 5+. Dobrą wiadomością jest to, że inżynierowie uczynili dwucylindrowego rzędowca mniej emitującym przy zachowaniu dotychczasowych osiągów. Z 895 cm3 generowana jest moc 105 KM. Aby bezpiecznie przenieść ją na asfalt w standardzie jest teraz też dynamiczna kontrola trakcji. Natomiast opcjonalnie można zdecydować się na wydech Akrapoviča, który oprócz bardziej agresywnej ścieżki dźwiękowej zapewnia mniejszą o 1,2 kg masę.

BMW F 900 XR
BMW F 900 XR © BMW
BMW F 900 R
BMW F 900 R © BMW
BMW F 900 XR
BMW F 900 XR © BMW
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3