Koncepcyjne Jeepy dla prawdziwych twardzieli
Podczas imprezy Easter Jeep Safari odbywającej się w Moab w stanie Utah amerykański producent samochodów terenowych zaprezentował sześć ciekawych konceptów
Jeep Mighty FC
Podczas imprezy Easter Jeep Safari odbywającej się w Moab w stanie Utah amerykański producent samochodów terenowych zaprezentował sześć ciekawych konceptów.
Największe wrażenie robi model Mighty FC, który przypomina nieco Mercedesa Unimoga. Nawiązuje on jednak do historycznego Jeepa Forward Control produkowanego w latach 1956-1967. Mighty FC bazuje na Wranglerze Rubiconie, ale całe nadwozie zostało wykonane specjalnie dla tego modelu. Za kabiną pasażerką znalazła duża przestrzeń ładunkowa z otwieranymi bokami. Koncepcyjny Jeep ma też podwyższone zawieszenie i ogromne 40-calowe opony.
Jeep Mighty FC
Podczas imprezy Easter Jeep Safari odbywającej się w Moab w stanie Utah amerykański producent samochodów terenowych zaprezentował sześć ciekawych konceptów.
Największe wrażenie robi model Mighty FC, który przypomina nieco Mercedesa Unimoga. Nawiązuje on jednak do historycznego Jeepa Forward Control produkowanego w latach 1956-1967. Mighty FC bazuje na Wranglerze Rubiconie, ale całe nadwozie zostało wykonane specjalnie dla tego modelu. Za kabiną pasażerką znalazła duża przestrzeń ładunkowa z otwieranymi bokami. Koncepcyjny Jeep ma też podwyższone zawieszenie i ogromne 40-calowe opony.
Jeep J-12
Również kolejny zaprezentowany model to nawiązanie do klasycznego samochodu sprzed lat - produkowanego w latach 60. Jeepa Gladiatora. Model J-12 bazuje na wydłużonej konstrukcji Wranglera Unlimited, dzięki której przestrzeń bagażowa ma ponad 1,8 m długości. Opony w tym modelu mają 36 cali, a właściwości terenowe poprawia też podniesienie zawieszenia o 7,5 cm.
Jeep J-12
Również kolejny zaprezentowany model to nawiązanie do klasycznego samochodu sprzed lat - produkowanego w latach 60. Jeepa Gladiatora. Model J-12 bazuje na wydłużonej konstrukcji Wranglera Unlimited, dzięki której przestrzeń bagażowa ma ponad 1,8 m długości. Opony w tym modelu mają 36 cali, a właściwości terenowe poprawia też podniesienie zawieszenia o 7,5 cm.
Jeep Wrangler Apache
Ta edycja specjalna Wranglera została przygotowana przez Mopar. Tuner zmienił standardową V6-tkę na 8-cylindrowy silnik HEMI o pojemności 6,4 l, który dostarcza 470 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Zmianie uległo też zawieszenie - teraz sygnowane przez Mopar. Zestaw z nowym silnikiem będzie dostępny w sprzedaży już latem 2012, na początku z pięciostopniowym automatem, a później z sześciobiegową przekładnią manualną.
Jeep Wrangler Apache
Ta edycja specjalna Wranglera została przygotowana przez Mopar. Tuner zmienił standardową V6-tkę na 8-cylindrowy silnik HEMI o pojemności 6,4 l, który dostarcza 470 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Zmianie uległo też zawieszenie - teraz sygnowane przez Mopar. Zestaw z nowym silnikiem będzie dostępny w sprzedaży już latem 2012, na początku z pięciostopniowym automatem, a później z sześciobiegową przekładnią manualną.
Jeep Wrangler Traildozer
Kolejnym studyjnym Wranglerem jest wersja nazwana Traildozer, która również została wyposażona w 470-konny silnik HEMI współpracujący z 6-biegową skrzynią ręczną. Samochód został pomalowany w kolorze Dozer Yellow i usadowiony na 37-calowych oponach Mickey Thompson Baja Claw z pięcioramiennymi felgami Mopar Classic. Traildozer został podniesiony o 9 cm i otrzymał zestaw elementów przygotowanych przez Mopar (np. nowe zderzaki).
Jeep Wrangler Traildozer
Kolejnym studyjnym Wranglerem jest wersja nazwana Traildozer, która również została wyposażona w 470-konny silnik HEMI współpracujący z 6-biegową skrzynią ręczną. Samochód został pomalowany w kolorze Dozer Yellow i usadowiony na 37-calowych oponach Mickey Thompson Baja Claw z pięcioramiennymi felgami Mopar Classic. Traildozer został podniesiony o 9 cm i otrzymał zestaw elementów przygotowanych przez Mopar (np. nowe zderzaki).
Jeep Wrangler od Mopar
Trzeci zaprezentowany podczas Easter Jeep Safari Wrangler to standardowy model z elementami stylistycznymi od Mopar. Część z tych dodatków już jest dostępna w salonach, ale pewne z nich po raz pierwszy ujrzały światło dzienne. Nowością są między innymi zamykany na klucz schowek w konsoli środkowej i zamontowane przy szybie dodatkowe LED-owe oświetlenie.
Jeep Wrangler od Mopar
Trzeci zaprezentowany podczas Easter Jeep Safari Wrangler to standardowy model z elementami stylistycznymi od Mopar. Część z tych dodatków już jest dostępna w salonach, ale pewne z nich po raz pierwszy ujrzały światło dzienne. Nowością są między innymi zamykany na klucz schowek w konsoli środkowej i zamontowane przy szybie dodatkowe LED-owe oświetlenie.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Jest to najmniej ekstremalny z zaprezentowanych modeli. Edycja specjalna Grand Cherokee otrzymała specjalne malowanie - białe nadwozie z dodatkiem szarego lakieru i czerwonymi szczegółami. Samochód został osadzony na 18-calowych felgach z oponami Goodyear Wrangler SilentArmor. Całości dopełnia kilka akcesoriów od Mopar, takich jak osłony chroniące silnik i podwozie.
Jeep Grand Cherokee Trailhawk
Jest to najmniej ekstremalny z zaprezentowanych modeli. Edycja specjalna Grand Cherokee otrzymała specjalne malowanie - białe nadwozie z dodatkiem szarego lakieru i czerwonymi szczegółami. Samochód został osadzony na 18-calowych felgach z oponami Goodyear Wrangler SilentArmor. Całości dopełnia kilka akcesoriów od Mopar, takich jak osłony chroniące silnik i podwozie.